تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۲
جالب است ۰
با تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین، وزرای خارجه عربستان و مصر بر لزوم توقف فوری جنگ غزه تأکید کردند.
تاکید وزرای خارجه عربستان و مصر بر لزوم توقف فوری جنگ غزه
به گزارش مردم فردا، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در قاهره گفت: ما از اقدام برخی کشورها درباره تعلیق حمایت مالی از آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) و الفاظی که علیه این آژانس به کار بردند، تعجب می‌کنیم. از این الفاظ در اعتراض به کشته شدن ۲۶ هزار فلسطینی استفاده نشد. این ادعاها تلاشی برای منحرف کردن نگاه‌ها از تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری است. تعلیق حمایت مالی از آنروا، مجازات‌جمعی برای فلسطینی‌هاست.

وی گفت: آنچه در دریای سرخ اتفاق می‌افتد نتیجه مستقیم تنش در منطقه و جنگ در نوار غزه است. باید همچنان به درخواست برای توقف فوری جنگ غزه ادامه بدهیم.
سامح شکری همچنین به موضوع سد النهضه پرداخت و گفت: اتیوپی اراده سیاسی لازم را برای حل موضوع سد النهضه ندارد.

به گزارش الجزیره، فیصل بن فرحان نیز گفت: کاری که اسرائیل در حق فلسطینی‌ها می‌کند نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. قوانین بین‌المللی برای همه الزام‌آور است و این برای اسرائیل هم صدق می‌کند.

وی گفت: ما بر اولویت مشترک خود یعنی توقف فوری جنگ در غزه تأکید کردیم.

فیصل بن فرحان تأکید کرد: اسرائیل سیاست هدفمندی را برای گرسنه نگه داشتن مردم غزه و مجازات‌جمعی آن‌ها در پیش گرفته و این نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است.
پیشتر ۹ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلیس، فنلاند و ایتالیا پس از اتهامات مقامات صهیونیست مبنی بر دست‌ داشتن کارمندان آنروا در عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، از تعلیق کمک مالی خود به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی خبر دادند.

شبکه «کان» رژیم صهیونیستی نیز شامگاه شنبه گزارش داد که ارتش این رژیم اسنادی را به طرف آمریکایی ارائه کرده‌ که نشان می‌دهد ۱۲ تن از کارکنان آنروا در نوار غزه در عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین مشارکت کرده‌اند.

این شبکه همچنین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر توانسته‌ است تعدادی از ۱۲ فرد مذکور را در داخل شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» از بین ببرد.

گوترش در بخشی از اظهارات امروزش در این باره تصریح کرد: سازمان ملل در حال انجام اقدامات سریع است. از ۱۲ نفر درگیر در این پرونده، ۹ نفر بلافاصله توسط «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا شناسایی و برکنار شدند، مرگ یکی از افراد مذکور نیز تایید شده‌، هویت دو نفر دیگر در حال مشخص شدن است.

 

https://mardomefarda.ir/vdcft1d0.w6d0cagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین