تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۶
جالب است ۰
رییس جمهور فیلیپین اعلام کرد کشورش استقلال تایوان را تایید نمی‌کند و به دنبال اجتناب از هر گونه درگیری در شرق آسیا است.
فیلیپین، استقلال تایوان را تایید نمی‌کند
به گزارش مردم فردا،به نقل از رویترز، فردیناند مارکوس جونیور، رئیس جمهور فیلیپین در پاسخ به خشم پکن از تبریکش به برنده انتخابات تایوان،گفت استقلال تایوان را تایید نمی کند و تاکید کرد کشورش به سیاست چین واحد خود متعهد است.
مارکوس در مصاحبه ای با شبکه‌های تلویزیونی که در روز سه‌شنبه (۲۳ ژانویه، سوم بهمن) پخش شد، گفت: تبریک او به لای چینگ ته، منتخب مردم تایوان، جایی که از او به عنوان رئیس جمهور یاد کرد، «یک حسن نیت متداول در سیاست» بود.
مارکوس گفت: سیاست چین واحد همچنان پابرجاست. ما از زمانی که (آن را اتخاذ کردیم) به شدت و با وجدان به سیاست چین واحد پایبند بوده ایم.
وی ادامه داد: ما استقلال تایوان را تایید نمی کنیم، تایوان استانی در چین است.

با این حال، این پیام تبریک با انتقاد شدید چین مواجه شد و سخنگوی وزارت خارجه چین هفته گذشته به مارکوس گفت: کتاب‌های بیشتری بخواند تا به درستی مفاهیم تایوان را درک کند.
این موضوع واکنش شدید وزیر دفاع فیلیپین را در پی داشت و وی از این مقام چینی به دلیل صحبت‌های سطح پایین و نادرست انتقاد کرد.
مارکوس در این مصاحبه افزود که طرفدار صلح است و «خواهان درگیری» در منطقه نیست.
فیلیپین و چین در سال گذشته میلادی، همزمان با گسترش ارتباط مارکوس با متحد نظامی خود آمریکا در مواردی از جمله مجوز این کشور به ارتش آمریکا برای دسترسی به پایگاه های نظامی خود، با یکدیگر اختلاف داشتند.
چین این مجوز را یک اقدام تحریک آمیز و بخشی از چالش واشنگتن در برابر سیاستش در مورد تایوان می داند.
فیلیپین و تایوان روابط غیررسمی دارند زیرا هر دو دارای یک «دفتر اقتصادی و فرهنگی» در تایپه و مانیل هستند که عملاً به عنوان سفارت عمل می کند.
https://mardomefarda.ir/vdciq3ar.t1aru2bcct.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین