تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۲
جالب است ۰
در این متن قصد داریم در مورد این که چگونه سایت طراحی کنیم، مطالبی را بیان کنیم. ابتدا روش‌ های مختلف طراحی سایت را توضیح می دهیم. سپس مزایا و معایب CMS را ذکر می کنیم و در انتها نیز نحوه انتخاب شرکت طراحی سایت را شرح خواهیم داد.
چگونه سایت طراحی کنیم؟

روش‌ های مختلف طراحی سایت

برنامه نویسان و شرکت‌ های برنامه نویسی برای طراحی سایت می‌ توانند از دو روش استفاده کنند. این دو روش، عبارت هستند از:
  1. استفاده از زبان‌ های  کد نویسی مختلف مانند زبان های برنامه نویسی پایتون و جاوا اسکریپت و پی اچ پی و ASP و …
    استفاده از سیستم مدیریت محتوا و یا همان سی‌ ام ‌اس. با استفاده از این ابزارها می ‌توان بدون نوشتن حتی یک خط کد، یک سایت کامل را طراحی کرد. معروف ‌ترین سیستم مدیریت محتوای موجود در دنیا، وردپرس است. بسیاری از سایت ‌هایی که چه در کشور ایران و چه در سایر کشورهای دنیا طراحی می‌ شوند و در سرورهای واقعی بارگذاری می‌ گردند، توسط همین وردپرس طراحی شده اند.

مزایای سیستم مدیریت محتوا

استفاده از سی ‌ام ‌اس برای طراحی سایت باعث می ‌شود که سرعت کار به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. از طرف دیگر هزینه ‌ای که شما بابت طراحی سایت به یک شرکت و یا یک برنامه نویس پرداخت می‌ کنید نیز در صورت استفاده آن شرکت و یا برنامه نویس از سی ام اس، کاهش قابل توجهی پیدا می ‌کند.

معایب سیستم مدیریت محتوا

بزرگ ترین عیبی که برای سیستم ‌های مدیریت محتوا می‌ توان بیان کرد، امنیت سایت‌ های طراحی شده با آن ها است. اگر بخواهیم به صورت خاص بر روی وردپرس تمرکز کنیم باید بگوییم که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای اپن سورس یا متن باز است و برنامه نویسان زیادی در سرتاسر دنیا، روزانه در حال ارتقای این CMS و رفع باگ های آن هستند. بنابراین این مشکل هم نسبت به گذشته خیلی کم تر شده است.
 

البته همین عیبی هم که در رابطه با استفاده از سی ‌ام ‌اس‌ های مختلف از جمله وردپرس بیان کردیم با کمک برنامه نویسی در درون محیط آن ها قابل برطرف شدن هستند. افراد و تیم ‌های برنامه نویسی که در زمینه سیستم مدیریت محتوای وردپرس و یا سی ام ‌اس‌ های دیگر متخصص هستند، هر جایی که سی ام ‌اس مربوطه، نقصی داشته باشد، از مهارت کد نویسی خود استفاده می ‌کنند و در نهایت سایتی را طراحی می ‌کنند که بدون عیب و نقص است. در واقع امکان کدنویسی درون همین وردپرس هم فراهم است.
 

نحوه انتخاب شرکت طراحی سایت

در صورتی که قصد انتخاب یک شرکت برای طراحی وب سایت خود را دارید باید به یک سری از نکات توجه کنید که در ادامه، آن ها را آورده‌ ایم.

1.رزومه و اعتبار  شرکت

قبل از هر چیز باید رزومه و اعتبار شرکت را مورد بررسی قرار دهید. طبیعتاً شرکت‌ هایی که سابقه خوبی در طراحی سایت‌ های مختلف دارند، برای طراحی سایت شما هم انتخاب بهتری خواهند بود. شرکت‌ های تازه کار که رزومه خاصی ندارند، شاید با هزینه کم تری سایت شما را طراحی کنند؛ ولی توصیه ما به شما این است که سراغ این شرکت‌ ها نروید تا مجبور نشوید که در آینده ‌ای نه چندان دور، مجدداً برای  رفع اشکال‌ های متعدد موجود در سایت خود پول خرج کنید.

2.پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی مناسب از سایت شما یکی از ویژگی‌ هایی است که شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت باید داشته باشند. به هر حال ممکن است هر وب سایتی با مشکلاتی مواجه شود. اگر شرکت مربوطه، مسئولیت پشتیبانی از سایت شما را به عهده نگیرد و یا این مسئولیت را به خوبی انجام ندهد، شما با دردسرهای زیادی مواجه خواهید شد.

3.طراحی سایت به صورت اختصاصی

شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت بایستی مطابق با سلیقه شما اقدام به طراحی سایت کند. از سوی دیگر باید زمینه فعالیت سایت شما نیز در طراحی سایت توسط این شرکت کاملاً در نظر گرفته شود. متاسفانه بسیاری از شرکت ‌های ارائه دهنده خدمات طراحی سایت برای پروژه ‌ها و  کارفرماهای مختلف از قالب ‌های تکراری و سایت های مشابه استفاده می ‌کنند تا وقت کم تری را برای کار شما صرف کنند.  این موضوع باعث می ‌شود که برند شما از برندهای موجود متمایز نشود و نتوانید کسب و کار خود را به نحو مطلوب در اینترنت گسترش دهید.
 

4.هزینه طراحی سایت

قیمتی که شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت بابت انجام پروژه مد نظر شما دریافت می ‌کند، یکی از موارد مهمی است که باید از طرف شما لحاظ شود. طراحی وب سایت مقوله ‌ای نیست که بتوان قیمت مشخص و ثابتی برای آن تعیین کرد؛ چرا که ویژگی ‌های آن ها می تواند کاملاً از هم متمایز باشد. یک وب سایت می‌ تواند کاملاً ساده و ایستا باشد و فقط به منظور تبلیغ کسب و کار فیزیکی شما طراحی شده باشد؛ ولی گاهی شما از یک وب سایت، انتظار کسب درآمد بالایی را دارید که طبیعتاً برای طراحی آن باید هزینه خیلی بیشتری پرداخت کنید.
منظور از سایت ‌های ایستا، سایت‌ هایی هستند که  صرفاً برای نمایش اطلاعات به کاربران به کار می‌ روند و کاربران اینترنتی نمی‌ توانند با این نوع سایت‌ ها به تعامل بپردازند؛ ولی تعداد بسیار زیادی از سایت ‌های موجود در بستر اینترنت، پویا هستند. به این معنا که کاربران می ‌توانند به صورت تعاملی (interactive) با آن ها کار کنند. به عنوان مثال، سایت ‌هایی که درون خود امکان خرید و فروش را فراهم می کنند، سایت ‌های پویا به شمار می روند.

5.توجه شرکت به بالا بودن سئوی سایت شما

سئو و یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو به مجموعه اقداماتی گفته می ‌شود که باعث می‌ شوند سایت شما در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو، رتبه و جایگاه بهتری کسب کند. هر چقدر که سئوی یک سایت، بالاتر باشد آن سایت بازدیدکنندگان بیشتری خواهد داشت. چرا که همه کاربران اینترنتی عادت دارند به سراغ سایت ‌هایی  بروند که گوگل، آن ها را بالاتر از سایت های دیگر نشان می ‌دهد.
با همین توضیحات بالا متوجه می ‌شویم که اگر سایت شما، سئوی خوبی نداشته باشد، به هیچ دردی نمی‌ خورد و نمی توان درآمدی از آن کسب کرد. چرا که تعداد بازدید کنندگان آن بسیار کم خواهد شد. فعالیت‌ های مربوط به سئو، هم در زمان طراحی و کد نویسی سایت و هم بعد از آن به صورت مستمر باید انجام شوند وگرنه گوگل و سایر موتورهای جستجو، رتبه مناسبی به سایت مورد نظر نمی ‌دهند.
شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت باید از لحظه شروع به کار طراحی سایت شما، اصول مربوط به سئو را رعایت کند. بنابراین به هیچ عنوان سراغ شرکت‌ هایی نروید که به سئو اهمیت نمی ‌دهند و یا در این زمینه تخصص ندارند. همان طور که گفتیم سئو یک کار مستمر است و با اتمام کار طراحی، پایان نمی ‌پذیرد. بنابراین باید به سراغ شرکتی بروید که بتوانید مسئولیت سئوی وب سایت خود را نیز پس از اتمام طراحی وب سایت به آن شرکت بسپارید. البته بدیهی است که برای این کار باید هزینه مجزایی پرداخت کنید.
هر چند صحبت در مورد سئو در این مطلب نمی ‌گنجد ولی به دو مورد از کارهایی که برای بالا رفتن سئوی یک سایت انجام می ‌شود، اشاره می ‌کنیم:
  • کار اول: تدوین استراتژی محتوایی و تولید محتواهای مناسب و به درد بخور، اولین مورد از کارهایی است که سئوی سایت را بالا می ‌برد. شرکتی که طراحی سایت خود را به آن می ‌سپارید، باید بتواند در زمینه تولید محتواهای مناسب هم فعالیت کند. چرا که اگر بهترین سایت ممکن را هم طراحی کنید ولی آن سایت دارای محتوای خوبی نباشد، سئوی مناسبی به دست نخواهد آورد و شما نمی ‌توانید از سایت مورد نظر به درآمد مناسب دست پیدا کنید.
    لینک سازی خارجی هم کار دیگری است که باید برای بالا بردن سئوی سایت شما توسط شرکت مورد نظر انجام شود. هر چقدر که در گروه‌ های موجود در شبکه‌ های اجتماعی و در وب سایت‌ های مختلف، به سایت شما لینک بیشتری داده شود، سئوی آن سایت افزایش پیدا خواهد کرد. چرا که گوگل و سایر موتورهای جستجو در این صورت سایت شما را معتبرتر تلقی می ‌کنند. به همین کار لینک سازی خارجی گفته می شود.
 

نتیجه گیری

در هر شهری که باشید و هر کسب و کاری که داشته باشید، می توانید با طراحی یک سایت مناسب، کسب و کار خود را بهتر کنید. در واقع بستر اینترنت می تواند دنیای جدیدی را به روی شما باز کند. در یک وب سایت، شما هم می توانید به تبلیغات کسب و کار فیزیکی خود بپردازید و هم می توانید در این سایت، کسب و کار آنلاین راه بیندازید و به فروش محصولات فیزیکی و یا مجازی خود بپردازید. به عنوان مثال اگر در شهر قم زندگی می کنید، باید به شرکت های طراحی سایت در قم مراجعه کنید.
 
https://mardomefarda.ir/vdci3var.t1arv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما