تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰
جالب است ۰
تحلیلگر معروف تأیید کرده که اپل توانسته است در سه روز بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار دستگاه از هدست ویژن پرو را پیش‌فروش کند.
فروش انفجاری اپل ویژن پرو: ۱۸۰ هزار دستگاه در ۳ روز
به گزارش مردم فردا،اپل در هفته‌های اخیر با هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو سرتیتر رسانه‌های فناوری بوده است و هر روز شاهد انتشار گزارش‌های جدیدی درمورد این محصول هستیم.

مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر نام‌آشنا، دیدگاهش را درمورد میزان فروش ویژن پرو ارائه داده که نشان می‌دهد این دستگاه با تقاضای بالا از طرف خریداران مواجه شده است.

طبق ادعای مینگ‌چی کوئو، اپل در اولین سری پیش‌فروش ویژن پرو، حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار واحد از این هدست واقعیت ترکیبی را فروخته است. کوئو می‌گوید موجودی ویژن پرو همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، بلافاصله پس‌ از فعال‌ شدن امکان ثبت پیش‌خرید به‌ پایان رسید و حالا بین پنج تا هفت هفته طول می‌کشد که به‌دست مشتریان برسد.

از نظر مینگ‌چی کوئو، اتمام موجودی اولیه‌ی ویژن پرو و طولانی‌تر شدن زمان عرضه‌ی این محصول در نگاه اول مثبت به‌نظر می‌رسد اما همزمان باعث نگرانی می‌شود، زیرا تاریخ ارسال هدست واقعیت ترکیبی اپل به مشتریان تا ۴۸ ساعت پس‌ از آغاز پیش‌خرید، بدون تغییر باقی مانده بود؛‌ به‌بیان دیگر احتمالاً میزان تقاضا برای ویژن پرو پس‌ از ثبت پیش‌سفارش طرفداران پروپاقرص اپل و کاربران حرفه‌ای، به‌سرعت کاهش یافته است.

ظاهراً پس از تقاضای انفجاری اولیه، حجم پیش‌خرید ویژن پرو افت کرده است
موجودی مدل‌های محبوب گوشی آیفون نیز بلافاصله پس‌ از آغاز پیش‌سفارش تمام می‌شود و زمان ارسال این محصول به‌دست مشتریان فقط چند ساعت پس‌ از ثبت سفارش‌ها، به چند هفته افزایش می‌یابد.
برخلاف ویژن پرو، درمورد آیفون‌ها معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس‌ از فعال‌ شدن امکان پیش‌خرید شاهد افزایش ثابت زمان ارسال به مشتریان هستیم که نشان می‌دهد حتی پس‌ از فروش اولیه، میزان تقاضا برای خرید این محصولات همچنان رشد می‌کند.

شرکت‌های حاضر در زنجیره‌ی تأمین اپل ازجمله لاکس‌شر در سال جدید اضافه‌کاری خواهند کرد تا تقاضای موجود را برآورده کنند و این یعنی میزان تقاضا برای ویژن پرو بهتر از حد انتظار است.

لاکس‌شر از زمان شروع تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی اپل به‌طور تمام‌وقت اضافه‌کاری کرده است تا تأثیر راندمان کنونی خطوط تولید را جبران کند و به‌ بیان دیگر همچنان فضا برای بهبود روند تولید این محصول وجود دارد.

بر اساس ادعای مینگ‌چی کوئو، حتی دستیابی به رکورد فروش ۵۰۰ هزار واحد ویژن پرو در سال ۲۰۲۴ برای اپل چندان چالش‌ برانگیز نخواهد بود اما از آنجا که امکان دارد پس‌ از فروش اولیه شاهد کاهش تقاضا برای خرید هدست مذکور باشیم، برای دستیابی به آمار دقیق‌تر باید داده‌های بازارهای مختلف و به‌روزرسانی برنامه‌های اپل را به‌دقت زیر نظر گرفت.

اپل پایگاه کاربری بسیار عظیمی با بیش‌ از ۱٫۲ میلیارد کاربر فعال دارد و درصورتی‌که فقط حدود ۰٫۰۰۷ درصد از این افراد مایل به خرید ویژن پرو باشند، فروش این محصول می‌تواند با پیش‌بینی‌ها مطابقت داشته باشد.

قیمت هدست واقعیت مجازی اپل ۳٬۵۰۰ دلار است که در مقایسه با قیمت هدست واقعیت مجازی رقبا ازجمله کوئست ۳ یا کوئست پرو خیلی زیاد به‌نظر می‌رسد.
https://mardomefarda.ir/vdcg779x.ak9xu4prra.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما