تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۴
جالب است ۰
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن پیامی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخصوص شرکت احتمالی آنها در یک ماموریت نظامی در دریای سرخ ارسال کرد.
هشدار مقام یمنی به کشورهای اتحادیه اروپا
به گزارش مردم فردا،«محمد البخیتی» در پیام‌رسان تلگرام نوشت: وضعیت استثنایی ثبات و امنیت که اروپا پس از جنگ‌جهانی دوم تجربه کرد، نتیجه ارزش‌های اخلاقی حاکم بر جوامع آن در سطح داخلی است. با این حال، این سیستم اخلاقی به دلیل مشارکت برخی از کشورهای اروپایی در جنگ‌های غیراخلاقی که آمریکا در خارج از مرزهای خود به راه انداخته، شروع به ضعیف شدن کرد. ما اکنون اثرات آن را در ظهور راست‌افراطی و جنگ اوکراین مشاهده می‌کنیم.
وی در ادامه این پیام نوشت: جوامع اروپایی باید بدانند که ارزش‌های اخلاقی و انسانی ثابت هستند و بر اساس ملیت و مذهب افراد تغییر نمی‌کنند و برخورد آنها با چنین گزینش افراطی که برابر با اسکیزوفرنی است، دامنه و مقیاس جنگ‌ها را در جهان و در اروپا گسترش می‌دهد.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه خاطرنشان کرد: جنایات نسل‌کشی هر روز در غزه رخ می‌دهد که اکثر قربانیان آن زنان و کودکان هستند و همه کشورها باید برای جلوگیری از آن اقدام جدی انجام دهند. متاسفانه تحرک برخی کشورها با ناوگان خود در حمایت از عاملان نسل‌کشی و هم‌چنین سکوت برخی دیگر، ما را مجبور کرده تا برای جلوگیری از آن دست به اقدام نظامی یکجانبه بزنیم زیرا چاره‌ای جز این نداشتیم.

محمد البخیتی با اشاره به حمایت‌های ارتش یمن از مردم فلسطین تاکید کرد: ما فقط کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را هدف قرار ‌می‌دهیم. هدف ما توقیف یا غرق کردن آنها نیست بلکه آنها را با هدف تحت فشار گذاشتن اسرائیل برای توقف جنایاتش در غزه انجام می‌دهیم. این یک اقدام مشروع برای ما است؛ به خصوص ما که در وضعیت جنگی با آن هستیم. اگر خدمه آن کشتی‌ها به دستورات نیروی دریایی ما عمل می‌کردند، توقیف و بمباران نمی‌شدند.

او افزود: استواری مردم فلسطین و عملیات نظامی یمن و حزب‌الله علیه اسرائیل برای فشار آوردن به اسرائیل جهت توقف جنایاتش کافی بود اما حمایت آمریکا و بریتانیا و تجاوز به یمن شرایطی را طوری فراهم کرد که اسرائیل به ارتکاب جنایات بیشتر ادامه دهد و درگیری‌ها گسترش یابند. امروز جنگی بین یمن که برای توقف جنایات نسل‌کشی تلاش می‌کند و آمریکا و بریتانیا که به حمایت از عاملان مشغول هستند، در جریان است. هم‌چنین واضح است که مردم فلسطین تسلیم نمی‌شوند و این بدان معناست که اوضاع رو به وخامت می‌رود.

این مقام یمنی تصریح کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جای آنکه به آتش این درگیری اضافه کنند، باید به طور جدی جلوی جنایات نسل‌کشی در غزه را بگیرند و سپس ما عملیات نظامی خود را فورا و به طور خودکار متوقف خواهیم کرد. مردم فلسطین مورد بی عدالتی بزرگی قرار گرفته‌اند تا جایی که با زور اسلحه از حق زندگی در سرزمین خود محروم شده‌اند. اگر گروه انسانی دیگری مورد بی‌عدالتی قرار می‌گرفت درست مانند فلسطینی‌ها، بدون توجه به دین و رنگ پوستشان برای کمک به آنها حرکت می‌کردیم.

البخیتی در پایان این پیام نوشت: ما طرفدار جنگ نیستیم، بلکه طرفدار صلح هستیم و این آمریکا و انگلیس هستند که چه در سال ۲۰۱۵ به طور غیرمستقیم و چه امروز مستقیما به ما حمله کردند و به کشورهای اتحادیه اروپا توصیه می‌کنیم که در هیچ تجاوزی به یمن شرکت نکنند. میل و اشتیاق ما برای دستیابی به صلحی عادلانه و همه‌جانبه که امنیت و عزت همه کشورها و مردم را تضمین کند، به معنای کنار گذاشتن وظیفه خود در دفاع از مظلومان و کنار گذاشتن حق دفاع از خود نیست. ما حاضریم تا قیامت بجنگیم حتی اگر همه دنیا علیه ما اقدام کنند.
https://mardomefarda.ir/vdce7v8w.jh8wxi9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین