تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
جالب است ۰
دومین جلسه محاکمه چهار نفر که به قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر متهم هستند روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه جاری، در دادگاه کیفری یک استان البرز برگزار شد و با آخرین دفاع متهمان شمارش معکوس برای صدور حکم آغاز شد.
جزئیات جدید از دادگاه قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش
به گزارش مردم فردا،رییس کل دادگستری استان البرز گفت: «روز پنجشنبه، دومین و آخرین روز جلسه رسیدگی به اتهامات چهار متهم پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر او برگزار شد.

حسین فاضلی هریکندی با اعلام پایان رسیدگی به پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز گفت: «در روز پنجشنبه دو متهم دیگر پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر او تفهیم اتهام شدند و متهمان و وکلای آنها دفاعیات خود را در خصوص اتهامات تفهیم شده ارایه کرده و وکلای شاکیان نیز به طرح سوالات و ابهامات خود از متهمان و وکلای آنها پرداختند.»

رییس کل دادگستری استان البرز با اشاره به برگزاری دومین روز از جلسه دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده مرحوم داریوش مهرجویی و مرحومه رقیه (وحیده) محمدی‌فر که در سالن اجتماعات دادگستری کرج برگزار شد، گفت: «پس از قرائت کیفرخواست از سوی معاون دادستان شهرستان فردیس، وکلای اولیای دم، شکایت موکلان خود از متهمان پرونده را مطرح و تقاضای مجازات و قصاص را مطرح کردند، سپس دو نفر از متهمان توسط دادگاه کیفری یک استان البرز تفهیم اتهام شدند و پس از دفاع متهمان، وکلای آنها به دفاع از موکلان خود پرداختند و وکلای اولیای دم نیز سوالات و ابهامات را از متهمان جویا شدند که رسیدگی دادگاه بیش از هفت ساعت در دو جلسه صبح و بعد از ظهر به طول انجامید.»

فاضلی هریکندی گفت: «در این پرونده برای چهار متهم حسب مورد به اتهاماتی از قبیل مباشرت در قتل عمدی آقای داریوش مهرجویی و خانم رقیه (وحیده) محمدی‌فر، شروع به قتل عمدی و معاونت در آن، ایراد ضرب و جرح عمدی، مشارکت در سرقت، ورود به عنف، تهدید با چاقو و اخفای ادله جرم از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس کیفرخواست صادر و از دادگاه کیفری یک استان البرز تقاضای تعیین مجازات و صدور حکم شده بود.»

هریکندی با بیان اینکه بر این اساس هر چهار متهم پرونده درخصوص اتهامات وارده از سوی دادگاه تفهیم اتهام شدند، گفت: «پس از تحقیق از دو متهم دیگر و وکلای آنها، وکلای اولیای دم مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش، مجددا با اعلام شکایت خود از هر چهار متهم حاضر در دادگاه، از دادگاه تقاضای صدور حکم مجازات متهمان پرونده ازجمله تعیین مجازات قصاص برای ارتکاب قتل عمدی مقتولان را کردند و دادگاه نیز پس از اخذ آخرین دفاع متهمان و وکلای مدافع آنها، ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرد.»

رییس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه دادگاه به ریاست قاضی یوسف فلاحی و مستشاران، محمد گشتاسبی و جواد کشاورزی برگزار شد، گفت: «دادگاه مجموعا پس از رسیدگی یازده ساعته به اتهامات چهار متهم پرونده در جلسات صبح و عصر روز قبل (۲۷ دی ماه) و نیز جلسه صبح روز پنجشنبه، ختم رسیدگی به پرونده قتل داریوش مهرجویی و خانم رقیه (وحیده) محمدی‌فر را اعلام کرد و بنابراین رای مقتضی نیز در مهلت قانونی ازسوی دادگاه صادر خواهد شد.»

اظهارات متهم ردیف سوم و دوم

و آخرین جلسه دادگاه
سایت جنایی در مورد جلسه دوم و اظهارات متهمان نوشت که در ابتدا اسکندر متهم ردیف سوم از خود دفاع کرد.

اسکندر گفت: «اتهامات را قبول دارم. چند روز قبل از حادثه سر کار بودم. کریم زنگ زد و گفت می‌خواهیم سرقت کنیم. یک نفر را می‌شناسم که خارج می‌رود و در خانه دلار و یورو دارد. ما رفتیم خانه مهرجویی البته او را نمی‌شناختیم. اول کریم رفت بعد میرویس و بعد من و داوود رفتیم. بعد میرویس چوب پیدا کرد. کریم هم یک چاقوی دسته‌زرد داد به من. در خانه باز بود. وارد شدیم. مهرجویی و همسرش در آشپزخانه دور میزناهارخوری بودند. زن وقتی که ما را دید، فرار کرد سمت اتاق. من و داوود دنبالش رفتیم. او پشت در ایستاده بود اما زور زدیم و وارد شدیم. در همین حین چاقو از دستم ول شد و افتاد زمین. دست و پای خانم را که بستیم، کریم آمد. دو تا چاقو دستش بود، یک چاقو را به من داد، گفت بزن، اگر نزنی تو را می‌کشم. من هم دو ضربه به گردنش کشیدم. خیلی خون نیامد، فقط یک قطره خون روی من ریخت که ترسیدم و چاقو را زمین انداختم و عقب رفتم. کریم چاقو را برداشت و ضربه به گردن خانم زد. گفت بروید خانه را بگردید هر چه پیدا کردید، ‌بردارید. ما طلا و دو گوشی پیدا کردیم و برداشتیم. کریم چاقوها را به من داد و گفت چون بیرون از شهرک هستی تو گوشی را قایم کن من هم گوشی‌ها را در منطقه چهارشنبه خاک کردم. بعد از مدتی هم وقتی سر کار بودم، ماموران دستگیرم کردند. من در این مدت صادقانه حرف زدم و همه‌چیز را لو دادم.»

قاضی: دیدی مهرجویی چطور کشته شد؟

متهم: من نفهمیدم اما دست میرویس بالا و پایین شد، این را دیدم البته صدایی نشنیدم.

در ادامه وکیل اسکندر در جایگاه قرار گرفت و گفت: «موکل من صداقت داشته و براساس واقعیت صحبت کرده و حتی صداقتش باعث شد که طلا و چاقو کشف شود که یکی از دلایل اصلی موجود در پرونده است. با توجه به همکاری‌ای که موکل من کرده درخواست اعمال تخفیف دارم. ضمن اینکه کریم سرکرده باند بوده و موکل من را برای ضربه زدن به خانم محمدی‌فر تهدید کرده است.»

مطالب پیشنهادی

دوره جامع دیجیتال مارکتینگ به کمک هوش مصنوعی
در ادامه میرویس در جایگاه قرار گرفت و گفت: «من همه اتهامات را قبول دارم اما سرقت را قبول ندارم. من برای کشتن مهرجویی رفته بودم چون اختلاف داشتم. همین اختلاف هم باعث شد که این کار را بکنم. چند روز قبل از حادثه کریم گفت بیا برویم مهرجویی را بکشیم. قبول نکردم اما کریم گفت چون تو با مهرجویی اختلاف داشتی ما او را بکشیم باز هم گردن تو می‌افتد برای همین من هم رفتم. وقتی رفتیم من چوب برداشتم. مهرجویی که آمد چهار ضربه به سرش زدم. دستش را بالا آورد تا دفاع کند ضربه به دستش برخورد کرد. بعد کریم یک ضربه با چاقو به گردنش زد. مهرجویی افتاد روی صندلی و صندلی شکست.»

قاضی: تا زمانی که کریم ضربه را نزده بود مهرجویی هنوز ایستاده بود؟

متهم: بله ایستاده بود و مقاومت می‌کرد.

قاضی: اختلافت با مهرجویی برای چه بود؟

میرویس: یکسری وسایل را از باغ دیگری دزدیدم. صاحب مال گفت بیا برای ما کار کن به اندازه ۳۰ میلیون برای آن فرد کار کردم، اما مهرجویی باعث شد که من را از شهرک اخراج کنند و همین باعث شد کینه به دل بگیرم و فقط به فکر کشتن بودم.

قاضی: درباره خانم محمدی‌فر چطور؟

متهم: من در قتل او نبودم و در پذیرایی ایستاده بودم و در سرقت هم نقش نداشتم و دنبال انتقام بودم. آنجا چند گوشی بود می‌توانستم گوشی را بردارم و بروم، اما این کار را نکردم و سرقت را قبول ندارم.

رییس دادگاه متهمان را برای بیان آخرین دفاعیات به جایگاه فراخواند. کریم متهم ردیف اول گفت: «اتهام دو فقره قتل و سایر اتهامات را قبول ندارم. من در صحنه نبودم و نمی‌دانم چرا من را به عنوان قاتل معرفی می‌کنند.»

سایر متهمان نیز در جایگاه حاضر شدند و درخواست بخشش کردند.

در ادامه وکیل کریم درخواست کرد که فیلم بازجویی‌های موکلش را پخش کنند و این موضوع را به عنوان آخرین دفاع مطرح کرد.

وکیل داوود هم گفت: «باتوجه به اینکه موکل من زیر ۱۸ سال است درخواست تخفیف دارم و همچنین درخواست دارم موکلم به کانون اصلاح و تربیت منتقل شود.»

وکیل اسکندر هم گفت: «موکلم همکاری کرده و درخواست تخفیف دارم.»

در ادامه وکلای اولیای دم هم گفتند: «با توجه به اینکه متهمان در اقاریر خود به اینکه در قتل مشارکت داشته‌اند و شرایط را برای قتل مرحوم مهرجویی و همسرش فراهم کرده‌اند اعتراف کردند، از دادگاه تقاضای صدور حکم قصاص برای هر چهار متهم پرونده به اتهام قتل عمدی، پرداخت دیه و صدور مجازات برای ورود به عنف و سرقت را دارم.»

نماینده بهزیستی نیز که در جلسه دادگاه به عنوان مشاور حاضر شده بود خطاب به قضات گفت: «رفتارهای داوود نشان می‌دهد ماهیت جرم ارتکابی را درک نکرده درخواست تخفیف برای او دارم.»

در پایان دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد و گفت: «ظرف مهلت قانونی درخصوص این پرونده تصمیم‌گیری خواهد شد.»

اولین جلسه دادگاه و اعتراض به کیفرخواست
روز چهارشنبه، بیست و هفتم دی ماه اولین جلسه دادگاه متهمان قتل مهرجویی و همسرش بود. براساس کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرا که در ابتدای جلسه محاکمه روز چهارشنبه قرائت شد، قاتل اصلی کریم است که اتهامش «مباشرت در قتل عمدی مهرجویی و همسرش»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «ورود به عنف به خانه دیگران» و «تهدید با چاقو» عنوان شده است.

متهم ردیف دوم با اتهامات «شروع به قتل عمدی مرحوم مهرجویی»، «مباشرت در ایراد ضرب و جرح عمدی به نحو وارد آوردن ضربات متعدد به مرحوم مهرجویی»، «مشارکت در سرقت تعزیری» و «ورود به عنف به خانه دیگران»؛ متهم ردیف سوم با اتهامات «شروع به قتل عمدی مرحومه محمدی‌فر»، «مباشرت در ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو به نحو وارد آوردن جراحت به بدن مرحوم خانم محمدی‌فر»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «ورود به عنف به خانه دیگران»، «اخفای ادله جرم» و متهم ردیف چهارم نیز با اتهامات «معاونت در شروع به قتل عمدی مرحومه محمدی‌فر»، «مشارکت در سرقت تعزیری» و «ورود به عنف به خانه دیگران» روبه‌رو هستند.

در اولین جلسه دادگاه، کریم در دفاعیات خود منکر قتل و سرقت شد، اما داوود بخشی از اتهامات خود را مبنی بر سرقت پذیرفت. در ادامه وکلای اولیای دم به کیفرخوست اعتراض کردند و گفتند: «کیفرخواست با عجله صادر شده و قتل‌ها از سوی حداقل دو نفر از متهمان صورت گرفته و قاتل اصلی فقط یک نفر نیست.» اما نماینده دادستان ایرادات را رد کرد و گفت: «ردپای هیچ فرد دیگری در پرونده دیده نشده است. متهمان اقرار به قتل داشتند و ما وارد موضوعات دیگر نمی‌شویم و ملزم نیستیم بررسی کنیم یک نفر در خانه‌اش می‌خواهد رکابی بپوشد یا کت و شلوار.»

وکیل اولیای دم گفتند که خانواده محمدی‌فر معتقد هستند؛ مطالبی در پرونده هست که به آنها پرداخته نشده و ما نمی‌خواهیم حرفی بزنیم که موجب خدشه به امنیت کشور شود. ما از دادگاه می‌خواهیم عنوان اتهامی متهمان را تغییر بدهند زیرا ممکن نیست هر دو قتل را کریم مرتکب شده باشد.

قتل داریوش مهرجویی و همسرش

قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، در تاریخ ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲ در خانه شخصی‌شان در کرج روی داد.

وحیده محمدی‌فر، همسر داریوش مهرجویی چند روز پیش از به قتل رسیدن‌شان در گزارشی تحت عنوان «دزدان سنتور علی سنتوری را دزدیدند» که در روز یکشنبه ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۲ به شماره ۵۶۰۲ «اعتماد» منتشر شد، مصاحبه‌ای کرده بود از تهدید فردی ناشناس با چاقو و لهجه غیرایرانی.

جسد داریوش مهرجویی و نویسنده آثار سینمایی به همراه همسرش وحیده محمدی‌فر کارگردان و طراح لباس در خانه شخصی‌شان آغشته به خون در حالی یافت شد که نیروی انتظامی علت قتل را در درجه اول مالی اعلام کرد.
https://mardomefarda.ir/vdchk6ni.23niidftt2.html
منبع : اعتماد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما