تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۱
جالب است ۰
وزیر دفاع آلمان امروز (جمعه) هشدار داد که شاید جنگ بین روسیه و اوکراین به فراتر از مرزهای این دو کشور و مناطق همجوار گسترش یابد.
هشدار وزیر دفاع آلمان درباره احتمال گسترش جنگ اوکراین
به گزارش مردم فردا، بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان در گفت‌وگویی با روزنامه تاگشپیگل گفت: ما هر روز تهدیدهایی را از سوی کرملین می‌شنویم. همین اواخر هم شاهد تهدیدهای علیه دوستانمان در کشورهای حوزه بالتیک بودیم.
وی با اشاره به ارتش آلمان تاکید کرد: ما به سرعت باید ظرفیت‌های دفاعی خود را برای مواجهه با فوریت اوضاع تهدید آمیز تقویت کنیم.
وزیر دفاع آلمان در ادامه گفت: بنابراین ما باید در نظر بگیریم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حتی ممکن است روزی به یک کشور عضو ناتو حمله کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، بین پنج تا هشت سال باید اتفاق بیفتد.
پیستوریوس که برای یک سال است در سمت وزیر دفاع آلمان آغاز به کار کرده، همچنین خاطرنشان کرد، با فراخوانش برای آماده جنگ شدن ارتش، می‌خواسته جامعه را هشیار کند.
وزیر دفاع آلمان همچنین انتظار دارد پیشنهاداتی برای معرفی مجدد نسخه‌ای از خدمت سربازی اجباری تا آوریل ۲۰۲۴ ارائه شود. آلمان در سال ۲۰۱۱ به خدمت اجباری پایان داد.
وی همچنین قرار است مساله خدمت سربازی برای سربازان بدون پاسپورت آلمانی را در نیروهای مسلح این کشور مطرح کند.
او همچنین گفته که صنعت دفاعی آلمان باید کارآمدتر باشد و درخواست‌ها برای کمک نظامی بیشتر کشورش را به اوکراین رد کرد و گفت: ارتش نمی‌تواند همه چیز را به اوکراین بدهد و آلمان را بی دفاع کند.
https://mardomefarda.ir/vdcaaanu.49nu615kk4.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین