تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
چینی ها با تیک تاک، بیشترین درآمد بازار اپلیکیشن‌های سال ۲۰۲۳ را از آن خود کردند و به سوددهی میلیارد دلاری رسیدند.
درآمد اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۲۳ به ۱۷۱ میلیارد دلار رسید
به گزارش مردم فردا،به نقل از گزارش سالانه‌ی یکی از سایت‌های ارائه‌دهنده‌ی آمار اپلیکیشن‌ها، میزان درآمد برنامه‌های موبایلی در سال ۲۰۲۳ با رشد ۳ درصدی به ۱۷۱ میلیارد دلار رسیده است که بخش قابل‌توجهی از آن، مدیون شبکه اجتماعی تیک‌تاک است.

این درآمد چند ده میلیارددلاری در حالی رشد داشته که میزان دانلود برنامه‌های موبایل، تقریباً نرخ ثابتی را تجربه کرده‌ است.

رکود بعد از پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۲، تأثیر زیادی بر کاهش درآمد اپلیکیشن‌ها داشت؛ اما در سال ۲۰۲۳ وضعیت تغییر کرد و میزان درآمد بازی‌های موبایلی با رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲، به ۶۴ میلیارد دلار رسید.

در این بین، شبکه‌ی اجتماعی ویدئومحور تیک‌تاک با سود قابل‌توجه ۱۰ میلیارددلاری روبه‌رو شد؛ آمار شگفت‌انگیزی که پیش‌بینی می‌شود برای سایر شبکه‌های اجتماعی به ۱٫۳ میلیارد دلار برسد و رشد ۱۵۰ درصدی را تجربه کند.

در این گزارش آمده است که چین، هند و آمریکا سه کشور پیشتاز در نصب انواع اپلیکیشن‌های مختلف بودند؛ این در حالی است که از نظر سرعت رشد بازار، بنگلادش در جایگاه نخست قرار می‌گیرد.

در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵۰۰ اپلیکیشن و بازی مختلف بیش از ۱۰ میلیون دلار درآمد داشتند؛ همچنین درآمد ۲۱۹ برنامه از ۱۰۰ میلیون دلار و ۱۳ برنامه از یک میلیارد دلار عبور کرد.

در حوزه‌ی هوش مصنوعی ChatGPT و Open Chat و Ask AI سه برنامه برتر از نظر درآمدزایی در سال ۲۰۲۳ در این بخش بودند که میزان دانلود آنها در سطح کشورهای مختلف، تقریباً توزیع متعادلی داشت.

اضافه‌شدن چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تب داغ دیگری است که بیش از ۴۰۰۰ اپلیکیشن در سال ۲۰۲۳ آن را امتحان کردند؛ همچنین ۳۵۰۰ برنامه به GPT متصل شدند.

بر اساس آمار، زمان صرف شده در اپلیکیشن‌های مختلف در سراسر جهان و در فروشگاه‌های اپ‌ استور، گوگل‌ پلی و اپ‌ استور اختصاصی چینی‌ها در سال ۲۰۲۳ به ۵٫۱ تریلیون ساعت رسید.

میانگین ساعات صرف شده در ۱۰ بازار در کشورهای مختلف حدود ۵ ساعت در هر روز و به‌ازای هر کاربر است که در مقایسه با سال قبل، رشد ۶ درصدی داشته است.

وضعیت بازی‌های موبایلی در سال ۲۰۲۳ چندان جالب نبود و درآمد آن‌ها با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال قبل، به ۱۰۷ میلیارد دلار رسید که از این میان، بیشترین درآمد مربوط به بازی‌های سبک شبیه‌سازی، اکشن و هایپر کژوال بوده است.

از میان تمام اپلیکیشن‌های نصب شده در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳، شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک از نظر تعداد نصب و سطح درآمد در جایگاه اول قرار گرفت؛ همچنین، بیشترین زمان صرف شده در برنامه مربوط به شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک بود.

بازی‌های Surfers و Candy Crush Saga و Roblox به ترتیب از نظر میزان دانلود، میزان درآمد و تعداد کاربران فعال ماهانه در جایگاه نخست در میان تمام بازی‌های موبایلی در سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.
https://mardomefarda.ir/vdcd990x.yt0xj6a22y.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما