تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۲
جالب است ۰
جلسه دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده کشتار جمعی این رژیم در غزه آغاز شد.
رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دادگاه لاهه
به گزارش مردم فردا،به نقل از المیادین، ، جلسه استماع دادگاه لاهه برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام کشتار جمعی در غزه آغاز شد.
خبرنگار المیادین گزارش داد: جلسه نخست دادگاه حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید. مهلت داده شده به قضات دادگاه بین المللی لاهه بین سه تا ۶ هفته است.
از سوی دیگر وزارت دادگستری رژیم صهیویستی به تکاپو افتاده و مدعی شده است که این دادگاه از تل آویو نخواهد خواست که جنگ غزه را متوقف کند.
به ادعای مقامات وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی، این دادگاه فقط از اسرائیل خواهد خواست که اجازه کمک های بشردوستانه را به غزه و تشکیل کمیته حقیقت یاب بی طرف را بدهد یا به آوارگان اجازه بازگشت به شمال غزه را بدهد.

در همین حال اتحادیه عرب بر حمایت کامل خود از دادخواست ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه بین المللی لاهه به اتهام ارتکاب کشتار جمعی و نقض کنوانسیون منع کشتار جمعی سال ۱۹۴۸ تاکید کرد. همچنین ۲۰۰ کارشناس و پروفسور حقوق بین الملل حمایت کامل خود را از آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
https://mardomefarda.ir/vdcizqar.t1arv2bcct.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین