تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
نام فیلم «بهشت تبهکاران» ساخته مسعود جعفری جوزانی در حالی به عنوان یکی از فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه معرفی شده، که این فیلم سال گذشته مورد بازبینی قرار گرفته بود و در جمع فیلم‌های رزرو قرار داشت، انتخاب این فیلم به نوعی نقض قانون جشنواره محسوب می‌شود، نکته‌ای که محمدرضا عباسیان عضو هیات انتخاب جشنواره درباره آن توضیحاتی ارائه داده است.
انتخاب فیلم «بهشت تبهکاران» قانون جشنواره فجر را نقض کرد؟
به گزارش مردم فردا، در میان 22 فیلم راه یافته به بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر نام آخرین ساخته مسعود جعفری جوزانی به نام «بهشت تبهکاران» به چشم می‌خورد. این فیلم در حالی راهی بخش سودای سیمرغ شده که سال گذشته مورد ارزیابی هیات انتخاب قرار گرفت و به دلیل آماده نبودن وارد بخش رزرو شد.
از آنجاییکه این فیلم در دوره گذشته مورد بازبینی قرار گرفته ، عملا با توجه به آیین‌نامه جشنواره نمی‌توانست در این دوره شرکت کند. اما محمدرضا عباسیان یکی از اعضای هیات انتخاب نظر دیگری دارد و می‌گوید برای انتخاب «بهشت تبهکاران» قانونی نقض نشده است : «درباره این موارد دبیرخانه می‌تواند توضیحات دقیق‌تری بدهد اما نکته اصلی این است که در هر دوره از جشنواره این اتفاق رخ می‌دهد که نسخه برخی از فیلم‌ها آن‌قدر با زمان کوتاهی به دست هیات انتخاب می‌رسد که امکان ارزیابی آن‌ها وجود ندارد. این اتفاق سال گذشته درباره چند فیلم رخ داده بود که امسال نسخه کامل آن‌ها بازبینی شد و بهشت تبهکاران از میان آنها انتخاب شده است. دو فیلم دیگر که همین شرایط را داشتند نتوانستند نظر هیات انتخاب را جلب کنند.»
بهشت تبهکاران تا به اینجا آخرین ساخته مسعود جعفری جوزانی است که در قالب فیلم- سریال تولید شده است. داستان این فیلم در بستر تاریخ معاصر روایت می‌شود و ابستر زمانی آن سال 1329 است. در این سال حسن جعفری کارمند شرکت نفت انگلیس متهم به قتل احمد دهقان صاحب امتیاز روزنامه تهران مصور و مالک تئاتر نصر (تماشاخانه تهران) می شود.
در این فیلم سحر جعفری جوزانی دختر کارگردان ایفاگر نقش اصلی است و در کنار او بازیگرانی چون امیر حسین آرمان، لادن مستوفی، رضا یزدانی، حسام منظور، حمید گودرزی، پژمان بازغی و افسانه بایگان به ایفای نقش پرداخته‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcipqar.t1arq2bcct.html
منبع : فیلم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما