تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۶
جالب است ۰
وزیر امور خارجه ایتالیا در گفت‌وگویی بر اهمیت تشکیل ارتشی متشکل از کشورهای اتحادیه اروپا و تغییر شکل ریاست اتحادیه اروپا تاکید کرد.
درخواست وزیر خارجه ایتالیا برای تشکیل ارتش اتحادیه اروپا
به گزارش مردم فردا،«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا در گفت‌وگویی که امروز (یکشنبه) منتشر شده، بیان کرد که اتحادیه اروپا باید ارتش ترکیبی خود را تشکیل دهد که در برقراری صلح و جلوگیری از جنگ ایفای نقش کند.
خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که تاجانی در گفت‌وگویی با روزنامه «لا استامپا» ایتالیا بیان کرد که همکاری‌های نزدیک‌تر کشورهای اروپایی در حوزه دفاعی برای حزب فورزا ایتالیا که ریاستش را بر عهده دارد، در اولویت است.
تاجانی همچنین گفت: «اگر ما می‌خواهیم در جهان صلح برقرار کنیم، به ارتشی اروپایی نیاز داریم. این یک پیش‌شرط اساسی برای داشتن سیاست خارجی موثر اروپایی است.»
او افزود: «در جهانی با بازیگرانی قدرتمند مانند آمریکا، چین، هند و روسیه و با بحران‌هایی که از خاورمیانه تا هند - اقیانوسیه را فراگرفته‌ است، از شهروندان ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی تنها می‌توان به وسیله چیزی حفاظت کرد که همین حالا هم وجود دارد، یعنی اتحادیه اروپا.»
همکاری‌های دفاعی اروپا از زمان حمله روسیه به اوکراین، در دستور کار سیاسی اتحادیه اروپا قرار گرفته است. گرچه تمرکزها بیشتر معطوف به توسعه ناتو بوده است؛ فنلاند سال گذشته به این ائتلاف نظامی پیوست و سوئد نیز در حال طی کردن روند عضویت است.
آنتونیو تاجانی همچنین گفت که اتحادیه اروپا باید رهبری خود را سامان‌دهی کند و به جای ساختار فعلی ریاست جداگانه برای شورای اروپا و کمیسیون اروپا، ریاست واحدی تشکیل دهد.
وزیر امور خارجه ایتالیا در پی مرگ «سیلویو برلوسکنی» رییس حزب فورزا ایتالیا شد.
https://mardomefarda.ir/vdcb80b5.rhb58piuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین