تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۲
جالب است ۰
آمریکا بیانیه مشترک دیشب ائتلاف دریایی موسوم به "نگهبان رفاه" را در حکم آخرین هشدار خود به انصارالله یمن دانسته و تاکید کرده "صبر بین المللی به پایان رسیده" و دیگر نوبت اقدام است.
آمریکا: آخرین هشدار را به یمن دادیم و دیگر اقدام خواهیم کرد
به گزارش مردم فردا،ائتلاف دریایی متشکل از 13 کشور در قالب بیانیه مشترکی به "دولت نجات ملی یمن" (انصارالله) هشدار دادند که حملات به کشتی های اسراییلی یا عازم اسراییل را در دریای سرخ متوقف کنند. ن به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایالات متحده آمریکا و 12 کشور دیگر عضو ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا در دریای سرخ، روز چهارشنبه به انصارالله یمن هشدار دادند که حملات خود را به کشتی‌ها در دریای سرخ متوقف کنند یا با اقدام نظامی هدفمند احتمالی مواجه خواهند شد.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس: یک مقام ارشد دولت بایدن از بیان جزئیات حملات احتمالی در صورت ادامه حملات یمنی ها خودداری کرد، اما تاکید کرد که "حوثی‌ها نباید پیش‌بینی هشدار دیگری از سوی ایالات متحده و متحدانش داشته باشند و این آخرین هشدار پیش از اقدام بود."
این مقام دولت بایدن مدعی شد صبر بین المللی از حملات "حوثی ها" به پایان رسیده است.
بالگردهای آمریکایی هفته گذشته با حمله به 4 قایق نظامی انصارالله که برای توقف یک کشتی عازم اسراییل به دریای سرخ رفته بودند، 10 نفر از نیروهای یمنی را کشته و 3 قایق را غرق کردند. بنا به گفته آمریکایی ها قایق چهارم یمنی ها از صحنه درگیری عقب نشینی کرد.
انصارالله یمن با رد ادعاهای آمریکا و کشورهای غربی درباره بر هم زدن امنیت تجارت دریایی، گفته است فقط به کشتی های اسراییلی و یا عازم بنادر اسراییل هشدار تغییر مسیر می دهد و با دیگر کشتی های عبوری از دریای سرخ کاری ندارد.
در صورتی که کشتی های عازم اسراییل به هشدار انصارالله مبنی بر تغییر مسیر بی توجهی کنند، با حمله موشکی یا پهپادی مواجه می شوند.
انصارالله یمن می گوید هدف از حملات آنها پایان دادن به تهاجم زمینی و هوایی اسراییل به نوار غزه است که در 3 ماه گذشته بی وقفه ادامه داشته است.
https://mardomefarda.ir/vdcdxk0x.yt0xs6a22y.html
منبع : عصر ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین