تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
گردن درد ممکن است ناشی از مشکلات ساختاری در گردن باشد، مثل آرتریت (تحلیل‌ رفتن غضروف در انتهای استخوان‌های گردن) یا تباهی دیسک‌ها (تحلیل‌ رفتن دیسک‌های بین مهره‌های گردن).
5 راه برای پیشگیری از گردن درد
به گزارش مردم فردا، اغلب علت گردن‌درد به کشیدگی‌های عضلات گردن مربوط است که به‌واسطه حرکاتی در کارهای روزمره به وجود می‌آید. در این مطلب به علت‌هایی از گردن درد اشاره می‌کنیم و راه‌حل ارائه می‌دهیم.
1 وقتی تلویزیون تماشا می‌کنید یک بالش نعلی مسافرتی دور گردن تان قرار دهید. اگر عادت دارید به پهلو متمایل شوید، از چند بالش برای پرکردن فاصله بین سر و شانه‌تان استفاده کنید و هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه وضعیت بدن تان را تغییر دهید تا گردن تان استراحتی بکند و نگیرد. برای خیلی از افراد راحت نشستن به معنی وارفته و قوز کرده نشستن است که به گردن و کمر آسیب می‌زند. وضعیت نادرست بدن حین نشستن، فشاری غیرمعمول به ستون فقرات وارد می‌کند و این شامل گردن و رباط‌های آن نیز می‌شود.
2 اگر خیلی به جلو خم می‌شوید، سعی کنید همیشه پشت‌تان را صاف نگه دارید و اگر هم قرار است به جلو خم شوید از ناحیه لگن خود را به جلو ببرید. اگر صفحه نمایشگر را خوب نمی‌بینید، آن را نزدیک‌تر به خود کنید یا اندازه فونت را بزرگ تر کنید. شاید هم نیاز به عینک دوربین دارید. برای بررسی وضعیت دیدتان به چشم‌پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید مشکل از دیدتان نیست.
3 ممکن است علت گردن درد شما این باشد که در وضعیتی نادرست می‌خوابید. روی شکم نخوابید و اگر عادت دارید به پهلو بخوابید، حتماً از بالشی استفاده کنید که از گردن تان خوب حمایت کند. اگر مطمئن نیستید تست کنید: به پهلو دراز بکشید و سرتان را روی بالش بگذارید. اگر به‌راحتی می‌توانید دست تان را به فضای بین سر و شانه‌تان وارد کنید پس شب‌ها روی بالش خوبی نمی‌خوابید. بالشی تهیه کنید که فاصله خالی بین سر و شانه‌تان را خوب پر کند.
4برای پیشگیری از گردن درد، سعی کنید وا رفته ننشینید. صاف بنشینید، چانه را به عقب بکشید، شانه‌ها را پایین بیندازید و کمرتان را با قوس طبیعی خود نگه دارید. اگر ابتدا این نوع نشستن برایتان سخت است، چند دقیقه روی لبه صندلی بنشینید که کمک می‌کند صاف نشستن برایتان راحت‌تر باشد و سپس کم‌کم عقب بروید و روی صندلی جا بگیرید. اگر امکانش را دارید خیلی خوب است که یک صندلی ارگونومیک برای میز کارتان تهیه کنید که از پایین کمرتان به‌خوبی حمایت ‌کند، ارتفاعش قابل‌تنظیم و جای نشیمنش هم راحت است.
5 شاید دمبل‌های سنگین بلند می‌کنید. فرم تمرین‌تان را اصلاح کنید تا با فرم نادرست دمبل نزنید. فرم تمرین‌تان را با مربی یا فیزیوتراپیست کنترل کنید. 
https://mardomefarda.ir/vdcg3n9x.ak9xx4prra.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما