تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۷
جالب است ۰
یک منبع‌ آگاه فلسطینی با اشاره به فراخوان قاهره برای برگزاری نشست در این کشور برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه، تاکید کرد که بررسی ها بین جناح های فلسطینی به منظور امضای توافق تبادل اسرا همچنان ادامه دارد.
مصر گروه‌های فلسطینی را به برگزاری نشست در قاهره فراخواند
به گزارش مردم فردا،به نقل از پایگاه خبری"العربی الجدید"، یک منبع فلسطینی آگاه با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ طرحی برای توافق میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس رسماً اعلام نشده، افزود که این جنبش به تعهد رسمی کشورهای حامی این توافق نیاز دارد تا دوباره آتش بس متوقف نشود.

وی با تاکید بر پیچیده بودن موضوع تبادل اسرا، فاش کرد که یک هیات امنیتی از سرویس اطلاعات مصر پنجشنبه گذشته با هدف همگرایی دیدگاه ها و تلاش برای آتش بس، به تل آویو سفر کرده است.

در همین راستا یک منبع آگاه مصری اعلام کرد که از جمله اهداف سفر این هیات، دریافت این پاسخ از تل آویو بود که آیا رژیم صهیونیستی در صورت توافق کامل، از مناطقی که طی عملیات زمینی وارد شده خارج می شود یا نه؟ که هیات بدون دریافت هیچ پاسخی بازگشت، زیرا مقامات رژیم اشغالگر اعلام کردند که این موضوعات در شورای جنگ مورد بحث قرار خواهد گرفت و سپس به میانجی مصری پاسخ داده خواهد شد.

نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش بس
این منبع آگاه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مانع اصلی دستیابی به هرگونه توافقی دانست و گفت: تاکنون پیشنهادهای زیادی با قابلیت اجرا ارائه شده که نیازهای همه طرف‌ها را تامین می کند، اما مواضع خشک نتانیاهو حاکی از تمایل وی به طولانی کردن هرچه بیشتر جنگ است.

در همین راستا یک منبع عالیرتبه از حماس ضمن رد ادعای رسانه های صهیونیستی مبنی بر موافقت حماس با پیشنهاد آتش بس یک ماهه در قبال تبادل ۴۰ تا ۵۰ اسیر صهیونیستی، تاکید کرد که جنبش حماس مخالف هرگونه گونه آتش بس موقت است و تنها گزینه پیشنهادی حماس برای تبادل تمام اسرا، آتش بس کامل است.

شورای جنگ رژیم صهیونیستی قرار است امروز یکشنبه، جزئیات طرح آتش بس پیشنهادی قطر برای تبادل اسرا را بررسی کند.

پیشتر «جروزالم پست»، از بررسی طرحی خبر داده بود که براساس آن ، ۴۰ تا ۵۰ اسیر صهیونیست آزاد و آتش بس موقت چندهفته ای در غزه برقرار می شود.

این در حالی است که حماس بارها تاکید کرده که بدون توقف جنگ، تبادل اسرا در کار نیست و توضیح داده که آن را به تمام میانجی‌های بین‌المللی در زمینه تبادل اسرا و آتش‌بس اطلاع داده است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در تازه ترین اظهارات خود گفت که بدون توقف کامل تجاوزها در غزه، هیچ گونه توافقی برای تبادل اسرا و یا امور دیگر در کار نخواهد بود.

«زیاد النخاله» افزود: اگر تجاوزها متوقف نشود و نیروهای صهیونیستی به‌طور کامل از نوار غزه خارج نشوند، هیچ گونه توافقی میان ما و دشمن درباره تبادل اسرا و یا امور دیگر وجود نخواهد داشت و اظهارات در این خصوص فاقد هرگونه ارزش است.
https://mardomefarda.ir/vdciq5ar.t1arw2bcct.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین