تاریخ انتشار :شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
قسمت اول سریال «گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا امروز جمعه 1 دی منتشر شد. عنقا پیش‌تر در جایگاه نویسنده و تهیه‌کننده، در تولید سریال‌های مهمی دست داشت اما برای «گناه فرشته» پس از سال‌ها تصمیم گرفت که دوباره پشت دوربین برود و این فیلمنامه‌ را خودش به تصویر بکشد .
قسمت اول سریال «گناه فرشته» چطور بود؟
به گزارش مردم فردا،قسمت اول با معرفی شخصیت‌ها، پیشینه‌های آنها و روابط و جایگاهی که نسبت به هم دارند شروع شد و با شکل‌گیری تعلیق مهمی در زندگی حامد تهرانی به اوج خود رسید. بازی درخشان شهاب حسینی در مواجهه با چالش‌هایی که پیش روی حامد تهرانی قرار داشت، یکی از برگ برنده‌های مهم قسمت اول بود. نگاهی داریم به ابعاد مختلف این قسمت.
حامد عنقا امضای همیشگی خودش را که در چند سریال به قلم او شاهد بودیم، این‌بار هم روی اثر گذاشته و از همین قسمت اول می‌توان نشانه‌های آن را به خوبی دریافت. یکی از آنها استفاده از نام حامد تهرانی است که در چند سریال مختلف برای شخصیت مثبت داستانش در نظر گرفته بود و اینبار در اختیار شهاب حسینی گذاشته است. دیگری ساختار ورود مخاطبان به قسمت اول است و شوکی که همان ابتدا می‌تواند توجه مخاطبان را جلب کند.
 پردیس پور عابدینی در نقش «فرشته» متهم به قتل صاحب‌کارش است.
فضای قسمت اول
ماجرای سریال در قسمت اول با نمایش صحنه یک قتل شروع می‌شود. ما به همراه شخصیت فرشته که دست‌ها و لباس‌هایش خونی است و چهره‌ای آشفته و نگران دارد، تا کلانتری می‌رویم و حس می‌کنیم با پای خودش رفته تا به قتلی که انجام داده اعتراف کند. بعد از این سکانس است که مرحله به مرحله با اطلاعات جدیدتری روبه‌رو می‌شویم و پس از سکانس دادگاه، به این نتیجه می‌رسیم که واقعا قتلی توسط فرشته اتفاق افتاده است. با باز شدن پای حامد به ماجرای این پرونده و پیشینه‌ای که از دارودسته مقتول دارد و ایستادگی مقابل همسرش که وکالت آنها را به عهده گرفته، ماجرا رفته رفته در ذهن‌مان شکل دیگری پیدا می‌کند. نهایتا در انتهای این قسمت، از زبان فرشته، روایتی دیگر درباره همان سکانس ابتدایی می‌شنویم که ذهنمان را به عنوان مخاطب آشفته می‌کند. این همان تعلیقی است که حامد عنقا در قسمت اول ایجاد کرده تا نتوانیم به راحتی از کنار سریال بگذریم.
 لادن مسوفی در نقش وکیل در نقش وکیل خانواده عشیری که امیر آقایی پسر بزرگ این خانواده است.
معرفی شخصیت‌ها 

در قسمت اول با مهتاب محتشم با بازی لادن مستوفی به عنوان وکیل دادگستری روبه‌رو می‌شویم؛ زنی که در دادگاه با قدرت مقابل وقت تلف کردن وکیل فرشته می‌ایستد و بعدتر می‌بینیم که با خانواده مقتول ناهار می‌خورد. او در جایگاه مادر و همسر، شمایلی مهربان و صمیمی دارد اما در پایان قسمت اول و فاش شدن رازها، مرموزتر از قبل به نظر می‌رسد. فرشته با بازی پردیس پورعابدینی، اینبار هم به عنوان دختری ساده از طبقه فرودست معرفی می‌شود؛ دختری که از روی چهره و لحن صحبت کردنش می‌توانیم او را باور کنیم اما او هم کماکان برایمان مرموز است. پدر حامد با بازی بهروز رضوی هم به عنوان فردی بانفوذ معرفی می‌شود؛ شخصیتی که فاصله زیادی با پسرش دارد و حامد زیاد باورش نمی‌کند و به طبع آن ما هم هنوز مانده تا بتوانیم دقیق او و موضعش را متوجه شویم. امیر آقایی با نقش نوید عشیری، پسر مقتول معرفی می‌شود؛ شخصیتی که هنوز چیز زیادی درباره‌اش نمی‌دانیم اما مطمئنیم حضور پررنگی در داستان خواهد داشت.
 شهاب حسینی در «گناه فرشته» شمایلی جذاب از یک وکیل کارکشته را ارائه داده است.
مورد ویژه شهاب حسینی
حامد تهرانی به عنوان وکیل جرائم اقتصادی معرفی می‌شود؛ وکیلی ثروتمند و سرشناس که به راحتی می‌تواند قوانین دادگاه را زیر پا بگذارد و مسیر یک پرونده را تغییر دهد. به دیگران نگاهی از بالا دارد و از شیوه رانندگی و سیگار کشیدن و رفتارش با دیگران، می‌شود به نوعی تبختر در شخصیتش رسید. او مادرش را از دست داده و معتقد است خانواده عشیری باعث قتل مادرش شده‌اند و از آنها کینه‌ای به دل دارد و به همین دلیل هم راضی می‌شود از فرشته دفاع کند. شهاب حسینی که این اواخر نقش پلیس سریال «پوست شیر» را بسیار ملموس و دقیق بازی کرده بود، این‌بار هم وجوه مختلف شخصیت این وکیل را کاملا باورپذیر به نمایش گذاشته. او در جایگاه یک پدر، همسر، فرزند و وکیلی انتقام‌جو قدرتمند به میدان آمده و از کلیشه‌ها دور شده است. نکته قابل توجه درباره بازی شهاب، رویارویی او با فرید سجادی حسینی در نقش عنایت است. آنها در سکانس به‌یادماندنی فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی، مقابل هم قرار گرفتند و صحنه بسیار حساسی را رقم زدند. در این سریال بار دیگر در موقعیتی همبازی شدند اما اینبار بازی متفاوتی به نمایش گذاشتند.

ایجاد تعلیق
بخش مهمی از قسمت اول به معرفی شخصیت‌ها و روابطی که باهم دارند اختصاص پیدا کرد اما در کنار این معرفی، ماجرای اصلی هم مرحله به مرحله بسط و گسترش پیدا کرد. با اینکه هم وکیل تسخیری هم مهتاب و هم حامد تهرانی متفق‌القول بودند که فرشته قاتل است اما در نقطه پایانی قسمت اول، با روایت برخی موارد، ماجرا به سمت دیگری می‌رود. اختلافی اساسی بین حامد و مهتاب شکل می‌گیرد و تعلیقی ایجاد می‌شود برای اینکه مخاطبان تصمیم بگیرند قسمت بعدی را دنبال کنند.
«گناه فرشته» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا، جمعه‌ها در پلتفرم فیلیمو منتشر می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcf0md0.w6d0eagiiw.html
منبع : فیلم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما