تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۹
جالب است ۰
ستاره تیم ملی والیبال ایران گزینه ایده‌آل خود برای سرمربیگری تیم ملی را معرفی کرد.
ستاره والیبال ایران سرمربی جدید تیم ملی را معرفی کرد!
به گزارش مردم فردا،امیرحسین اسفندیار یکی از بهترین‌های والیبال ایران در یکی دو سال اخیر بوده است. بازیکنی که اخیرا با شوک فوت پدرش مواجه شد و هنوز هم نمی‌تواند آن اتفاق تلخ را فراموش کند. با این وجود اسفندیار این روزها در لیگ چین درخشان ظاهر شده و نمایش‌های خوبی در ترکیب تیم تیانجین ارائه می‌دهد.
اسفندیار حالا درباره مسائل مختلف، از اوضاعش در چین گرفته تا وضعیت این روزهای والیبال ایران صحبت کرده که اینجا مشروح حرف‌های او را می‌خوانید.

 امیرحسین باز هم به تو تسلیت می‌گوییم. فوت پدر خیلی سخت است؛ از وضعیتت در چین بگو
از شما تشکر می‌کنم. بله واقعا اتفاق تلخی بود که هنوز نمی‌توانم آن را فراموش کنم. شرایط خوبی دارم. هم از روسیه و‌ هم از چین پیشنهاد داشتم. پیشنهادم از روسیه خیلی جالب نبود و نمی‌توانستم آن را قبول کنم. در نهایت تصمیم گرفتم به چین بیایم و از وضعیت خودم و تیمم راضی هستم.
 از شرایط تیانجین بگو؛ شانس قهرمانی دارید؟
شرایط تیم هم خیلی خوب است. ما فقط یک باخت داشتیم و در جدول دوم هستیم. یک بازی هم در دور برگشت انجام دادیم که آن را هم پیروز شدیم. بعد از دور برگشت سراغ مرحله بعدی می‌رویم که آنجا هشت تیم خواهیم بود و بعد هم پلی‌آف. 


 سطح لیگ چین چطور است؟ بهتر از ایران است؟
آن تیم‌هایی که خارجی دارند بله خیلی سطح بالا هستند. تیم من خیلی جوان است. کلا دو با تجربه داریم که یکی از آن ها پاسورمان است و دیگری خودم چون بقیه بازیکن‌ها همه رنج سنی ۲۰ سال هستند. حتی کوبایی‌های تیم ما نیز در همین حدود سنی هستند. تیم‌هایی مثل شانگهای و پکن که خارجی دارند تیم‌های خیلی خوبی هستند.  

 رقیب اصلی شما هم شانگهای است؛ خیلی پرستاره هستند. 
بله بازی اولی هم که با آنها داشتیم می‌توانستیم حداقل دو ست را ببریم. اشتباهاتی داشتیم که همه از سر بی‌تجربگی بازیکنان است و وقتی بازیکن جوان دارید طبیعتاً تاوان آن را خواهید داد.
 کمی در مورد تیم ملی هم صحبت کنیم؛ به نظرت در لیگ ملت‌های سال آینده برای رفتن به المپیک شانس داریم؟
از الان نمی‌شود در مورد سال آینده حرف زد. تازه بعد از چند وقت سرپرست فدراسیون تعیین شده و ما هنوز سرمربی نداریم.
 به نظرت این بلاتکلیفی خطرناک نیست؟
اتفاقا خیلی خطرناک است و اصلا زیبنده والیبال ایران نیست چون همه جای دنیا روی والیبال ایران حساب می‌کنند. حتی امسال که ما نتیجه نگرفتیم همه تیم‌ها با تمام قدرت مقابل ایران حاضر شدند. این نشان می‌دهد که هیچ تیمی ایران را دست کم نمی‌گیرد اما این بی‌برنامگی و بدون سرمربی بودن کار را سخت می‌کند. من ایران نیستم و از اخبار هم اطلاعی ندارم اما فکر می‌کنم که تازه با انتخاب سرپرست تا حدودی سر و سامان گرفته‌ایم. امیدوارم زودتر تکلیف سرمربی مشخص شود تا بتوانیم برای سال بعد و صعود به المپیک شانس داشته باشیم.
 نظرت در مورد اختلاف نظرها بین انتخاب سرمربی خارجی و سعید معروف چیست؟
شرایط ما فعلا جالب نیست اما با صحبت‌هایی که شده بود و گفته شد که آقای معروف در صورت آمدن دستیارهای خوبی خواهد داشت، به نظرم این ترکیب بسیار خوبی است. این ترکیب می‌تواند به ما کمک کند. من کمک‌هایی که آقای معروف می‌خواهد بیاورد را می‌شناسم و واقعا قوی هستند. با این کمک‌هایی که تجربه المپیک و جهانی دارند، به نظرم آقا سعید گزینه بسیار خوبی هستند. ولی در نهایت اینکه ایشان سرمربی شود یا یک خارجی بیاید به تصمیم فدراسیون بستگی دارد.
 پس تو موافق حضور سعید معروف هستی؟
بله به نظرم با توجه به پکیج دستیارانش گزینه خیلی خوبی هستند. از طرف دیگر ارتباط خوب داشتن بازیکن با مربی و اینکه با تمام وجود برایش والیبال بازی کند نیز اهمیت زیادی دارد و در مورد آقای معروف این فاکتور نیز مطرح است. باز هم می‌گویم من از اخبار خیلی مطلع نیستم اما امیدوارم هر تصمیمی که گرفته می‌شود به نفع والیبال ایران باشد. احساس من این است که همه از رفتن والیبال به المپیک ناامید هستند، اما ما تمام تلاشمان را برای سال بعد خواهیم کرد. شاید درصد شانس ما کم باشد اما هنوز شانس داریم و اینطور نیست که کلا همه چیز تمام شده باشد. پس چون شانس داریم باید تمام توانمان را بگذاریم.
https://mardomefarda.ir/vdcbafb5.rhb58piuur.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما