تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
کارشناس هواشناسی از بارش باران و کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما طی فردا و پس فردا در نوار شمالی کشور خبر داد.
بارش باران و کاهش دما از فردا در نوار شمالی کشور
به گزارش مردم فردا،امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی و آب و هوای کشور را برای امروز یکشنبه ۲۶ آذر و روز‌های آتی تشریح کرد و گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام است و با توجه به پایداری و سکون هوا تداوم انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی به ویژه کرج، تهران، اراک و اصفهان رخ می‌دهد.
کارشناس هواشناسی اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز در گیلان و نقاطی از مازندران بارش باران آغاز می‌شود و در اردبیل و نیمه شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش باران و برف پیش‌بینی شده است.
به گفته نقشینه فردا در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات رشته کوه‌های البرز و نقاطی از آذربایجان‌های شرقی و غربی و زنجان بارش رخ می‌دهد.
وی افزود: فردا شدت بارش در گیلان و مازندران خواهد بود و ارتفاعات مناطق سردسیر هم بارش برف خواهد داشت.
کارشناس هواشناسی تاکید کرد: شنبه در برخی نقاط از سواحل گیلان و چهارشنبه و پنجشنبه در نقاطی از هرمزگان بارش پراکنده رخ می‌دهد.
نقشینه گفت: امروز وزش باد در برخی مناطق از شمال غرب و فردا در شرق و جنوب سمنان نسبتا شدید خواهد شد و فردا و پس فردا در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای رخ می‌دهد.
وی یادآور شد: امروز تنگه هرمز و دریای عمان و دریای خزر مواج می‌شود و فردا دریای خزر و شرق دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.
به گفته کارشناس هواشناسی، تهران امروز غبار محلی دارد و بیشینه دما امروز ۱۵، فردا ۱۳ و سه‌شنبه ۱۰ درجه می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcfj0d0.w6d0vagiiw.html
منبع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما