تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۵
جالب است ۰
نیرو‌های یمن تاکید کردند کشتی نروژی که عازم اراضی اشغالی بود به هشدار‌های آنان توجهی نکرد و سپس مورد هدف قرار داده شد.
به گزارش مردم فردا،یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در خصوص هدف قرار دادن کشتی نروژی گفت: نیروی دریایی ارتش یمن یک عملیات نظامی علیه کشتی «آستریندا» متعلق به نروژ انجام داد که مملو از نفت و عازم اسرائیل بود. این کشتی با موشک مناسب هدف قرار گرفت.

براساس گزارش النشره او در ادامه افزود: در دو روز گذشته موفق به جلوگیری از عبور چندین کشتی شدیم. آن‌ها به هشدارهای نیروی دریایی یمن پاسخ دادند اما کشتی نروژی همه هشدار‌های ما را نادیده گرفت و با باری مملو از نفت عازم اسرائیل بود که با موشک هدف قرار گرفت.

سریع ادامه داد: نیروهای یمنی تأیید می‌کنند که تا رفع محاصره غزه و تامین غذا و داروی مورد نیاز مردم آن، به جلوگیری از تردد همه کشتی‌ها از همه ملیت‌ها که عازم بنادر رژیم اسرائیل در دریای عرب و دریای سرخ هستند، ادامه می‌دهند.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) امروز صبح اعلام کرد که موشکی که از یمن پرتاب شده بود به نفتکشی که با پرچم نروژ در حال حرکت بود در سواحل یمن اصابت کرد.

سنتکام در پستی در پلتفرم X (توییتر سابق) اعلام کرد: کشتی آستریندا که یک نفتکش شیمیایی بود در حین عبور از باب المندب مورد اصابت موشک ضد کشتی بالدار (کروز) که از یمن پرتاب شده بود، قرار گرفت.
https://mardomefarda.ir/vdcfx0d0.w6d0xagiiw.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین