تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۸
جالب است ۰
مردم مصر امروز یکشنبه برای انتخاب رئیس جمهور کشورشان برای یک دوره ۶ ساله به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.
مردم مصر برای انتخاب رئیس جمهور پای صندوق‌های رأی می‌روند
به گزارش مردم فردا،به گزارش الاهرام مصر، حازم بدوی رئیس هیأت ملی انتخابات مصر از تکمیل مقدمات انتخابات ریاست جمهوری این کشور که از ساعت ۹ صبح (به وقت محلی) امروز یکشنبه آغاز می‌شود، خبر داد و متعهد شد که نتایج این انتخابات نشان دهنده اراده رای دهندگان باشد.
مردم مصر امروز به پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس‌جمهور منتخب خود را برای یک دوره ۶ ساله از آوریل ۲۰۲۴ تا سال ۲۰۳۰ انتخاب کنند.
بدوی در یک کنفرانس مطبوعاتی در قاهره به بررسی جزئیات و روند برگزاری انتخابات پرداخت و گفت که در‌های رای گیری ساعت ۹ صبح به روی رای دهندگان باز می‌شود و روند انتخابات روز یکشنبه به مدت ۳ روز برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و ساعت ۹ شب سه‌شنبه رأی گیری پایان خواهد یافت.
وی از مردم مصر خواست تا در انتخابات شرکت کنند و افزود: در ترسیم نقشه آینده کشور شرکت کنید و به ندای ملت پاسخ دهید.
رئیس هیأت ملی انتخابات مصر اظهار کرد که انتخابات مصری‌های خارج از کشور که در مدت ۳ روز بین ۱ تا ۳ دسامبر گذشته برگزار شد، شاهد مشارکت جدی و موثر بود.

بدوی تصریح کرد: انتخابات خارج از کشور در ۱۳۷ سفارت و کنسولگری در ۱۲۱ کشور جهان برگزار شد.

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مصر چه کسانی هستند؟

عبدالفتاح السیسی
السیسی رئیس جمهور مصر از سال ۲۰۱۴ است. وی که متولد سال ۱۹۵۴ است بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ وزیر دفاع بود و پیش از آن ریاست اطلاعات نظامی را بر عهده داشت.

فرید زهران
زهران رئیس حزب سوسیال دموکرات مصر نماینده جریان چپ میانه متولد ۱۹۵۷، فارغ التحصیل دانشکده کشاورزی دانشگاه قاهره است.
وی در اظهارات خود از زمان اعلام کاندیداتوری، بر ضرورت بهبود زندگی مردم عادی با توجه به بحران اقتصادی که کشور شاهد آن است، تاکید کرد.

عبدالسند یمامه
یمامه رئیس حزب وفد است که یک حزب لیبرال به شمار می‌آید و استاد و مدیر گروه حقوق بین الملل در دانشکده حقوق دانشگاه منوفیا بوده و در سال ۲۰۲۲ به ریاست حزب وفد درآمده است.
وی می‌گوید که قصد دارد اصلاحات اقتصادی و اصلاح قانون اساسی را انجام دهد تا دوره ریاست جمهوری را به ۴ سال کاهش دهد، همانطور که قبل از اصلاحات انجام شده در سال ۲۰۱۹ بود.

حازم عمر
عمر رئیس حزب مردمی خلق و یک تاجر است و ریاست یک شرکت گردشگری را بر عهده دارد و قبل از استعفا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، عضو سنا بود.
برنامه‌های انتخاباتی وی بر دستیابی به موفقیت اقتصادی، تشویق سرمایه گذاری و افزایش تولید صنعتی متمرکز است.
بر اساس این گزارش، از مجموع جمعیت ۱۰۴ میلیون نفری، حدود ۶۷ میلیون مصری بالای ۱۸ سال حق رای دارند.بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی هیأت ملی انتخابات مصر، انتخابات در روز‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲ دسامبر در داخل کشور برگزار می‌شود و روند شمارش آرا در ۱۳ دسامبر به پایان می‌رسد.نامزد‌های انتخابات از ۱۳ تا ۱۵ دسامبر مهلت دارند تا به نتایج اعتراض کنند و نتیجه حداکثر تا ۱۸ دسامبر اعلام می‌شود.
در صورت برگزاری دور دوم، تبلیغات انتخاباتی از ۱۹ دسامبر از سر گرفته می‌شود و رأی گیری در خارج از مصر به مدت سه روز در روز‌های ۵ تا ۷ ژانویه و در داخل مصر از ۸ تا ۱۰ ژانویه برگزار و نتایج حداکثر تا تاریخ ۱۶ ژانویه اعلام خواهد شد.دوره ریاست جمهوری در مصر ۶ سال است و در سال ۲۰۱۹ از چهار سال به ۶ سال افزایش یافت.
https://mardomefarda.ir/vdchwzni.23nikdftt2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین