تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۶
جالب است ۰
ترکیب برنج هندی با یک مرغ زعفرانی عالی می‌تواند خاطره‌ای ماندگار برای مهمانان باشد.
طرز تهیه مرغ زعفرانی مجلسی با برنج هندی مرغوب
ترکیب برنج هندی مرغوب و مرغ زعفرانی می‌تواند به میز غذای شما جلوه‌ای خاص داده و مهمانی شما را در ذهن ماندگار کند. برنج یکی از اقلام غذایی مهم در سبد غذایی ایرانیان است. انواع مختلف برنج در بازار ایران وجود دارد. از برنج مرغوب ایرانی گرفته تا انواع برنج هندی، پاکستانی، تایلندی و... هرکدام از انواع برنج‌ها ویژگی‌های خود را داشته و افراد بنا بر سلیقه، بودجه و موقعیت، یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند.
برنج ایرانی ازنظر عطروطعم جایگاه خاصی دارد. برنج خارجی مانند انواع برنج مرغوب هندی نیز از نظر ظاهر و طعم، موردپسند مشتریان هستند. به دلیل ظاهر قدکشیده برنج هندی، از این نوع برنج معمولاً برای مجالس استفاده می‌شود. ترکیب برنج هندی با یک مرغ زعفرانی عالی می‌تواند خاطره‌ای ماندگار برای مهمانان باشد.

یک وعده‌ غذای عالی برای یک مهمانی دلپذیر

در نظر بگیرید که می‌خواهید برای مهمانان خود یک وعده‌غذای عالی تدارک ببینید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک خوراک مرغ زعفرانی مخصوص همراه با برنج هندی مرغوب آماده کنید. در ادامه طرز تهیه خوراک مرغ را توضیح می‌دهیم. قبل از شروع به کار بهتر است به‌اندازه تعداد نفرات مهمانی برنج هندی مرغوب را پاک‌کرده بشویید و در آب و نمک خیس کنید.
این کار موجب می‌شود تا برنج شما ظاهری زیباتر و قدکشیده داشته باشد. درضمن برنج را از فروشگاه‌های معتبر عرضه مواد غذایی خریداری کنید. فروشگاه مشهد برنج مرکز عرضه انواع برنج ایرانی و خارجی مانند برنج هندی gtc، بهترین نوع برنج را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. 


طرز تهیه مرغ زعفرانی مجلسی

بعد از آنکه برنج هندی مرغوب را در آب و نمک خیس کردید آن را کنار گذاشته و برای تهیه خوراک مرغ دست به‌کار شوید. مواد لازم برای تهیه مرغ زعفرانی مجلسی برای 4 نفر عبارت‌اند از:
  • سینه مرغ یا ران مرغ: 4 عدد
    زعفران دم‌کرده: 4 قاشق غذاخوری
    پیاز: 2 عدد
    آب‌لیمو: 1 قاشق غذاخوری
    روغن: به‌اندازه کافی
    آب: 4 پیمانه
    زرشک: 4 قاشق غذاخوری
    شکر: 1 قاشق چایخوری
    هویج: 4 عدد
    فلفل‌دلمه‌ای متوسط: 2 عدد
    نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین و پودر سیر: به مقدار لازم

1. مرحله اول تهیه مرغ زعفرانی مجلسی

ابتدا مرغ‌ها را شسته و بعد از خارج‌شدن آب آن‌ها، تکه‌های مرغ را در یک‌کاسه مناسب قرار دهید. یک عدد پیاز را پوست‌کنده و روی مرغ رنده کنید. سپس نمک، ادویه‌جات، آب لیموترش و مقداری زعفران دم‌کرده به مرغ‌ها اضافه کنید. مواد داخل کاسه را با تکه‌های مرغ خوب مخلوط کرده تا طعم‌دار شوند. در ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت 8 تا 10 ساعت در یخچال قرار دهید. برای تهیه مرغ مجلسی با برنج هندی مرغوب این مرحله بسیار مهم است. طعم‌دارشدن و از بین رفتن بوی زهم مرغ در طعم نهایی غذا بسیار مؤثر است.

2. مرحله دوم

در مرحله دوم یک تابه متناسب با تعداد تکه‌های مرغ انتخاب کرده و روی حرارت اجاق‌گاز قرار دهید. روغن به‌اندازه لازم داخل تابه بریزید و اجازه دهید داغ شود. از قبل پیازهای رنده‌شده روی تکه‌های مرغ را پاک‌کرده و آبلیموی روی آن‌ها  را خشک کنید. سپس تکه‌های مرغ را در روغن سرخ کنید. 

3. مرحله سوم

در این مرحله قبل از آماده‌سازی برنج هندی مرغوب، کف یک قابلمه مناسب را چرب کرده یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید و کف قابلمه بچینید.  هویج و فلفل دلمه‌ای را حلقه‌حلقه کرده و نصف آن‌ها را روی پیازها بچینید. مرغ‌های سرخ‌شده را روی این مواد چیده و روی مرغ‌ها یک ردیف تا دو هویج و فلفل دلمه‌ای بچینید. می‌توانید مقداری زعفران آب‌کرده و سس گوجه‌فرنگی هم به مرغ اضافه کنید. حدود ده‌ دقیقه اجازه دهید قابلمه و مواد داخل آن گرم شوند. سپس 4 پیمانه آب به قابلمه اضافه کرده، بعد از جوشیدن آب، درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید مرغ‌ها با حرارت کم دو ساعت بجوشند. 



4. مرحله چهارم: آماده‌سازی برنج هندی مرغوب

در این مرحله از دستور تهیه مرغ زعفرانی مجلسی با برنج هندی مرغوب نوبت به پخت برنج می‌رسد. همان‌طور که قبلاً گفتیم قبل از پخت مرغ ابتدا برنج را پاک‌کرده و در آب و نمک خیس کنید. اگر برنج تازه باشد نیاز نیست مدت زیادی در آب خیس بخورد و 2-1 ساعت کافی است. در یک قابلمه مناسب آب ریخته و روی شعله گاز قرار دهید.
میزان آب باید بیشتر نصف قابلمه باشد. وقتی آب به جوش آمد نمک و مقداری آب لیموترش در آب ریخته و برنج مرغوب هندی را در آب در حال جوش بریزید. چند دقیقه بعد از آنکه برنج در آب به جوش آمد چند دانه برنج بردارید و آن‌ها را زیر دست له کنید. اگر برنج تقریباً مغزپخت شده باشد می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید. قابلمه حاوی آب و برنج را در آبکش بریزید.
میزان نمک برنج داخل آبکش را چک کنید و در صورت نیاز کمی آب ولرم روی آن بریزید. برنج هندی مرغوب بعد از آبکش کردن قدکشیده و ظاهر زیباتری به خود می‌گیرد. برای تهیه برنج مرغوب فروشگاه اینترنتی مشهد برنج را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاهی معتبر که انواع برنج ایرانی و خارجی را با قیمتی مناسب در دسترس مشتریان قرار می‌دهد.

5. مرحله پنجم: دم انداختن برنج هندی مرغوب

در این مرحله در یک قابلمه مناسب کمی روغن ریخته و نان لواش یا سیب‌زمینی ورقه‌ورقه را در ته قابلمه بچینید. برنج هندی مرغوب را که آبکش کرده‌اید به قابلمه منتقل کنید. با دسته قاشق چند حفره داخل برنج ایجاد کنید تا بخار از آن‌ها خارج شده و برنج زودتر پخته شود. دم‌کنی قابلمه را روی آن قرار داده و درب قابلمه را بگذارید. بعد از داغ‌شدن بدنه قابلمه، حرارت شعله گاز را کم کرده و اجازه دهید برنج دم بکشد. می‌توانید زیر قابلمه شعله‌پخش‌کن گذاشته، حرارت را تنظیم کنید و به بقیه امور مهمانی برسید.

6. مرحله ششم: سرو کردن مرغ زعفرانی با برنج مرغوب هندی

قبل از سروکردن مرغ زعفرانی، نمک آن را تنظیم کنید و درصورتی تمایل، اندکی آبلیمو به مرغ اضافه کنید. در یک ظرف جداگانه، زرشک و زعفران را آماده کنید. بعد از حدود 2-1.5 ساعت برنج شما آماده سرو کردن است. مرغ زعفرانی را به ظرف مناسبی منتقل کرده و آن را با خلال پسته و زرشک تزئین کنید. برنج هندی مرغوب را که دم کشیده نیز در یک دیس ریخته و با زرشک و زعفران تزئین کنید. دانه‌های بلند و کشیده برنج هندی در کنار مرغ زعفرانی خوش عطر میز غذای شما را بسیار جذاب می‌کند.
برای داشتن یک میز غذای زیبا و جذاب که غذای اصلی شما همچون نگینی روی آن بدرخشد برنج مرغوب هندی و برنج مرغوب پاکستانی را از مرکزی معتبر خریداری کنید. فروشگاه مشهد برنج مرکز فروش انواع مواد غذایی مرغوب بهترین برنج‌های ایرانی و خارجی را مطابق باسلیقه مشتریان عرضه می‌کند.
جمع‌بندی
برنج یکی از مهم‌ترین اقلام غذایی خانوار ایرانی است. در بازار مواد غذایی انواع برنج ایرانی و خارجی به فروش می‌رسد. برنج‌های هندی، پاکستانی، تایلندی و... انواع مختلف برنج‌های خارجی هستند. برنج هندی مرغوب به دلیل ظاهر کشیده و دانه‌های منظم آن در دسته برنج‌های مجلسی قرار دارد.
می‌توانید با دستور پختی که گفتیم یک مرغ زعفرانی مجلسی عالی با برنج هندی مرغوب برای مهمانان خود تهیه کنید. بهترین روش برای پختن یک برنج مجلسی آبکش کردن آن است که بعد از دم‌کشیدن آن را با زعفران و زرشک تزیین کنید و همراه با مرغ زعفرانی سرو کنید. برای داشتن یک برنج زیبا با طعم و عطر دلنشین آن را از فروشگاه‌های معتبری مانند مشهدبرنج خریداری کنید.
 
https://mardomefarda.ir/vdcbs8b5.rhb55piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما