تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۲
جالب است ۰
الاتحاد عربستان و سپاهان در چارچوب هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند.
تیر های مورایس به سنگ خورد؛ سپاهان در یک قدمی صعود
به گزارش مردم فردا،این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود الاتحاد به پایان رسید‌. سپاهان با وجود شکست در این دیدار، احتمال ۹۹ درصد به مرحله حذفی صعود می کند‌ مگر اینکه پاختاکور فردا با ۸ گل برابر حریف خود پیروز شود که خیلی بعید به نظر می رسد.
بعد از پایان این دیدار الاتحاد با 15 امتیاز صدرنشین گروه C لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 شد و سپاهان با 10 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفت.
خلاصه بازی:
دقایق حساس نیمه دوم: 
دقیقه 7+90/ 
آخرین موقعیت سپاهان در واپسین لحظات بازی که ضربه کاوه رضایی با دایو دروازه بان الاتحاد دفع شد. 
 
دقیقه 2+90/ سیاوش یزدانی در اولین لمس توپ خود پس از ورود به زمین می‌توانست گلزنی کند ولی ضربه سر او روی کرنر ارسالی  با اختلاف کم  از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۸۶/ سانتر بسیار خوب رامین رضاییان در نزدیکی‌های خط محوطه جریمه به عیسی رسید و شوت این بازیکن هم خطرناک بود ولی مدافع الاتحاد مانع از رسیدن شوت مهاجم سپاهان به دروازه شد.
دقیقه ۷۳/ ضربه سر رامین رضاییان برای کاوه رضایی و پاس کاوه رضایی برای شهریار می‌رفت یک گل زیبا رو برای سپاهان رقم بزند ولی مدافع الاتحاد مقابل ضربه آکروباتیک شهریار ایستادگی کرد.
دقیقه ۷۵/ ضربه مستقیم رامین رضاییان روی یک ضربه ایستگاهی پس از برخورد به تیرک افقی دروازه به اوت رفت.
دقیقه ۶۹ / گل دوم برای الاتحاد؛ حمدالله عبدالرزاق با یک حرکت دیدنی قربانی را از پیش رو برداشت و با ارسال یک پاس دقیق، ژوتا را در موقعیت تک به تک قرار داد. ژوتا نیز بدون تعلل دروازه سپاهان را باز کرد‌
دقیقه ۴۸/ گل برای سپاهان؛ سانتر دیدنی محمد دانشگر با ضربه سر چکشی رامین رضاییان همراه شد تا نتیجه یک - یک شود.
دقیقه ۶۰/ شوت ژوتا از داخل محوطه جریمه محکم اما با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقایق حساس نیمه اول:
دقیقه ۱۵/ صالح العمری با یک ضربه کاشته دیدنی دروازه سپاهان را باز کرد تا الاتحاد با نتیجه یک بر صفر جلو بیافتد.
دقیقه 25/ ضربه سر فابینیو روی ارسال کرنر با اختلاف یک کیلومتری از کنار دروازه به اوت رفت.
دقیقه ۲۹/ شوت سرکش زکریا به تور بیرونی دروازه سپاهان برخورد کرد.
دقیقه ۳۱/ حمدالله هم شانس خود را برای گلزنی از پشت محوطه جریمه امتحان کرد ولی شوت او کم دقت بود و با فاصله راهی بیرون شد.
دقیقه 40/ ارسال کرنر رامین رضاییان با ضربه سر محمد دانشگر همراه شد ولی این ضربه با اختلاف زیاد خط عرضی زمین را طی کرد و اوت شد.
دقیقه ۴۴/ در حالی که داور چینی مسابقه به سود الاتحاد اعلام پنالتی کرده بود، پس از مرور صحنه با استفاده از کمک داور ویدیویی، پنالتی را برگرداند و به حمدالله به خاطر شبیه‌سازی کارت زرد داد.
دقیقه ۴۵/ سپاهانی‌ها با همکاری بسیار خوب فرشاد و رامین توپ را به رضا اسدی رساندند ولی ضربه رضا اسدی ضربه خوبی به توپ نزد و سنگربان الاتحاد برای دومین مرتبه طی چند دقیقه دو نجات دروازه به نامش ثبت شد.
حواشی:
با توجه به نتایج رقم خورده در دیدارهای دیگر لیگ قهرمانان آسیا سپاهان تا حدود بسیاری صعودش حتی در صورت شکست هم به مرحله بعدی قطعی شده است.
ژوز مورایس در این مسابقه هادی محمدی و حسین نژاد را به دلیل محرومیت و امید نورافکن را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.
در سوی مقابل هم تیم فوتبال الاتحاد انگوله کانته و کریم بنزما را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.
با توجه به نتایج کسب شده در سایر مسابقات سپاهان تنها در صورتی حذف می‌شود که این سه نتیجه رقم بخورد. پاختاکور شب آینده با 5 گل الفیحا را شکست دهد، پرسپولیس هم الدحیل را شکست دهد و خودش هم با 4 گل به الاتحاد ببازد.
پس از به ثمر رسیدن گل الاتحاط داور چینی مسابقه برای دقایقی بازی را متوقف کرد و تیم داوری احتمال آفساید را با استفاده از کمک داور ویدیویی بررسی کردند اما در نهایت این گل پذیرفته شد.
با وجود محرومیت هادی محمدی و در دسترس بودن سیاوش یزدانی ژوزه مورایس از محمد قربانی در پست دفاع آخر استفاده کرده است. به مانند دیدار قبلی سپاهان برابر نیروی هوایی رامین رضاییان در پست وینگر راست به بازی گرفته شده و آریا یوسفی در پست دفاع راست بازی می‌کند.
اطلاعات بازی
هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا
بازی: الاتحاد عربستان - سپاهان ایران
تاریخ و ساعت: دوشنبه، ۱۳ آذر ۱۴۰۲؛ ساعت ۲۱:۳۰
ورزشگاه: کینگ عبدالله
ترکیب سپاهان و الاتحاد
سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، رضا اسدی، برایان دابو، محمد کریمی، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، آریا یوسفی، میلاد زکی پور، محمد قربانی، شهریار مغانلو
الاتحاد: عبدالله معیوف، لوییز فیلیپه، احمد حجازی، زکریا هوساوی، صالح العمری، فیصل الغامدی، فابینیو، مهند الشنقیطی، حمدالله عبدالرزاق، ژوتا، مروان الصدفی
https://mardomefarda.ir/vdcdoz0x.yt0x96a22y.html
منبع : ورزش3
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما