تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰
جالب است ۰
دبیرکل سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن ایران می‌گوید: به دلیل رقابت شرکت‌های دولتی با بخش خصوصی در تولید کالا‌هایی که بخش خصوصی توان تولید بیش از نیاز کشور را دارد، ۵ کارخانه تولید اقلام تزریقی تعطیل شده است.
۵ کارخانه تولید اقلام تزریقی تعطیل شد
به گزارش مردم فردا،تولیدکنندگان ملزومات پزشکی می گویند بیش از نیاز کشور توان تولید اقلام تزریقی وجود دارد، اما از همه ظرفیت تولیدکنندگان استفاده نمی شود.
خدایار عینی دبیرکل سندیکای تولیدکنندگان ملزمات پزشکی گفت: در حال حاضر 25 کارخانه تولیدکننده ملزومات تزریقی محصولاتی شامل سرنگ، سر سوزن، بسته سرم، آنژیوکت و بسیاری اقلام دیگر را تولید می‌کنند که علاوه بر تامین نیاز داخل، توانایی تامین نیاز کشور‌های همسایه را به میزان 400 میلیون نفر دارا هستند.
یکی از اقلامی که تولیدکنندگان ملزومات پزشکی آن را تولید می‌کنند سرنگ و سرسوزن است، کالایی به ظاهر ساده، اما پرمصرف در تجهیزات پزشکی؛ اوج مصرف این کالا در دوران کرونا بود هم برای واکسن و هم تزریقات درمانی که با تلاش تولیدکنندگان داخلی در این زمینه دچار هیچ کمبودی نبودیم.
مفیدی شمیرانی رئیس کارگروه مواد اولیه انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی می‌گوید: در دوران کرونا با وجود نیاز به بسیاری از تجهیزات یکبار مصرف پزشکی پلیمری، اقلامی شامل ونتیلاتورها، ماسک‌های اکسیژن، ماسک ذخیره کننده اکسیژن، انواع مجموعه (ست) دیالیز، انواع سرم و دستگاه تزریق خون مورد نیاز کشور توسط تولید کنندگان به طور کامل تامین شد. 

ظرفیت تولید سالانه کشور برای سرنگ و سرسوزن، سه میلیارد قطعه است، اما تولیدکنندگان این بخش با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت هستند.
اصلانی فر تولیدکننده ملزومات پزشکی گفت: مجموعه‌ای تولیدی در شهر صنعتی رشت از سال 1359 با ظرفیت 30 میلیون قطعه انواع سرنگ و حدود 40 نفر نیروی انسانی شروع به کار کرده و در حال حاضر ظرفیت خود را به تولید 400 میلیون قطعه سرنگ با فعالیت حدود 200 نفر ادامه می‌دهد.

دبیرکل سندیکای تولیدکنندگان ملزومات پزشکی میزان مصرف سالانه سرنگ و سرسوزن در ایران را 800 میلیون تا یک میلیارد قطعه عنوان کرد.
 کرباسی دیگر تولیدکننده ملزومات پزشکی می‌گوید: روزانه 3 تا 4 میلیون قطعه از ملزومات پزشکی تولید می‌کنیم، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در زمینه ملزومات پزشکی وابستگی کامل به خارج از کشور داشتیم، اما با تلاش و پشتکار متخصصان داخلی، علاوه بر تامین نیاز کشور حتی می‌توانیم محصولات تولید داخل را به کشور‌های همسایه مثل عراق، افغانستان و عمان صادر کنیم.

تولیدکنندگان بخش خصوصی می‌گویند ما توانایی تولید بیش از نیاز کشور را داریم، اما علاوه بر بخش خصوصی، دو مجموعه دولتی وابسته به وزارت بهداشت و هلال احمر هم اقدام به تولید اقلام و ملزومات پزشکی می‌کنند.
عینی دبیرکل سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن ایران می‌گوید: مطالبه گری که سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن داشتند و متاسفانه به سرانجام نرسید با وجود اینکه به بالاترین مقام‌های کشور مراجعه کردیم، دستور دادند دولتی‌ها از تولید کالا‌هایی که مردم توان تولید آن را دارند باید خارج شوند و به سمت تولید کالا‌های تخصصی و حرفه‌ای (های تک) بروند.

البته مشکل ورود دولتی‌ها به تولیداتی که بخش خصوصی توان تولید آن را دارد نه تنها در حوزه ملزومات پزشکی است بلکه درباره تولید تجهیزات ارتوپدی نیز صدق می‌کند.
رجبی تولیدکننده تجهیزات ارتوپدی گفت: اصل 44 قانون اساسی به وضوح این مسئله را روشن کرده، اما شرکت دولتی آمده روی محصولی با ما رقابت می‌کند که سابقه تولید ده سال این محصول را داریم.

تولیدکنندگان بخش خصوصی ملزومات پزشکی می‌گویند: 5 کارخانه به خاطر تولید کالا‌هایی که توسط برخی شرکت‌های دولتی انجام می‌شود، تعطیل شده اند و در صورت ادامه این روند، به زودی کارخانه‌های دیگر هم از چرخه تولید خارج و تعطیل خواهند شد.
https://mardomefarda.ir/vdcg7z9x.ak9xn4prra.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما