تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۹
جالب است ۰
یک رسانه اوکراینی گزارش داد، کی‌یف در جریان سفر رئیس پنتاگون به این کشور اعلام کرده که اوکراین برای ادامه جنگ به میلیون‌ها سلاح دیگر و نیرو و ابزاری به ارزش ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد، چیزی که حیرت پنتاگون را در پی داشته است.
ژنرال اوکراینی ، مهمات و بودجه بیشتری از پنتاگون خواست
به گزارش مردم فردا،لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به اوکراین در ماه نوامبر مطلع شده که این کشور «برای ادامه جنگ به ۱۷ میلیون گلوله توپ نیاز دارد و نیرو و منابعی به ارزش ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار هم برای آزادسازی تمامی اراضی اوکراین ضروری است.»

بنابر گزارش پایگاه اوکرایینسکا پراودا، والری زالوژنی، فرمانده ستاد کل ارتش اوکراین در جریان سفر اخیر آستین به کی‌یف برخی از ایده‌ها برای برنامه‌ریزی در جنگ را با او در میان گذاشت.

این رسانه در ادامه گزارش داد که محاسبات ستاد کل نشان می‌دهد، رئیس‌جمهوری اوکراین «برای انجام وظایف خود به منظور پس گرفتن کل خاک اوکراین به نیرو و ابزاری به مبلغ ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد.»

همچنین وزیر دفاع آمریکا در مورد نیاز به ۱۷ میلیون گلوله توپ مطلع شده و او، مات و مبهوت شده است، زیرا نمی‌توان این همه سلاح را به‌راحتی در سراسر جهان جمع‌آوری کرد.

به گفته منابع آگاه، آستین به‌علاوه در سفر به کی‌یف گفت که زالوژنی به خاطر مداخله دفتر رئیس جمهوری اوکراین از او شکایت کرده است. این منبع آگاه افزود: آستین سپس به ما گفت که زالوژنی از اینکه چگونه همه - دفتر رئیس جمهور - مانع او شده‌اند، شکایت کرده است. خب، واضح است که رئیس جمهور نیز از چنین گفت‌وگوهایی مطلع شده و آنها اعتماد نمی‌کنند.

پایگاه خبری  اوکرایینسکا پراودا در ادامه گزارش داد که در این میان، دفتر رئیس جمهوری اوکراین تمایل دارد بر این باور باشد که برکناری زالوژنی به کار سیاسی او کمک خواهد کرد.

این منابع آگاه علاوه‌ بر این خاطر نشان کردند که اطرافیان ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین این را به خوبی درک می‌کنند، بنابراین بخش قابل توجهی از تیم او قاطعانه مخالف استعفای فرمانده کل فعلی است.
https://mardomefarda.ir/vdcep78w.jh8wni9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین