تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۶
جالب است ۰
وزارت خارجه سوریه تصمیم اتخاذ شده در بیست‌وهشتمین کنفرانس کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را تنها بیانگر مواضع انزواطلبانه کشورهای غربی و غیر از آن دانست.
انتقاد دمشق از تصمیم کنفرانس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای درباره تصمیم اتخاذ شده در بیست‌وهشتمین کنفرانس کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی که پنج‌شنبه برگزار شد، اعلام کرد، این تصمیم نشان داد که هدف از کنفرانس تحقق آن چیزی است که آنها نتوانستند با حملات و کمپین‌های سیاسی شکست خورده خود علیه سوریه در طول ۱۲ سال گذشته از جمله حمایتشان از تروریسم و جعل موارد استفاده از سلاح شیمیایی که اساسا رخ ندادند، به آن دست یابند.

این وزراتخانه در ادامه تاکید کرد: سوریه مخالف این تصمیم است چراکه به منزله خروج از چارچوب توافق مربوط به فعالیت این سازمان بوده و نیز شامل اقداماتی بر خلاف متن‌ها و احکام قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.

وزارت خارجه سوریه همچنین گزارش داد، رای موافق ۶۹ کشور از مجموع ۱۹۳ کشور امضاکننده توافق به این پیش‌نویس، در واقع گمراهی کشورهای غربی را آشکار کرد، این تصمیم کینه غرب از کشوری در حال توسعه و مخالفت اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو با آن را نشان‌ داد.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده‌است، سوریه کشورهای غربی را مسؤول پیامدهای منفی می‌داند که در نتیجه چنین تصمیماتی در حال حاضر و آینده متوجه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواهد شد و دمشق از دبیرخانه فنی می‌خواهد به بندهای توافق پایبند بوده و رویکرد و گزارش‌های آن را به شکل کامل مورد بازنگری قرار داده و خود را وسیله‌ای برای تحقق اهداف گروهی از کشورها نکند.

۲۱ اوت ۲۰۱۳ یعنی دو سال بعد از آغاز جنگ در سوریه، کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا، ارتش سوریه را به بمباران غوطه شرقی با گازهای سمی متهم کردند که در نتیجه این ادعا، یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی وابسته به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای انجام تحقیقات در این زمینه تشکیل شد.
https://mardomefarda.ir/vdcd9z0x.yt0xo6a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین