تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
منابع عبری و نیز حماس از توافق درباره آتش‌بس در روز هفتم خبر دادند. در همین حال وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد که طرفین درباره تمدید آتش بس برای یک روز دیگر توافق کردند.
تداوم آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی در روز هفتم؛ قطر تایید کرد
به گزارش مردم فردا، سخنگوی ارتش اشغالگر از تداوم آتش بس در سایه ادامه تلاشها برای بازگشت اسیران این رژیم خبر داد.
رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول ارشد این رژیم اعلام کرد: آتش بس در سایه پیشرفت مذاکرات ادامه خواهد داشت.
این مسئول ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شد: حماس متعاقبا فهرست جدیدی ارائه خواهد کرد.
از سوی دیگر حماس هم اعلام کرد: درباره تمدید آتش بس برای روز هفتم یعنی روز پنجشنبه امروز توافق صورت گرفته است.
این درحالی است که پیش از این گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای از تمامی نیروهای خود در نوار غزه خواسته‌اند برای ادامه جنگ با اشغالگران اسرائیلی در صورت عدم تمدید آتش‌بس موقت طی ساعات آینده آمادگی کامل داشته باشند.
بر اساس این بیانیه، گردان قسام از نیروهای خود خواسته است تا زمانی که بیانیه‌ای رسمی در مورد تمدید آتش‌بس صادر نشده است، سطح آمادگی خود را حفظ کنند.
پیش تر جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرده بود، رژیم صهیونیستی در راستای ادامه تبادل اسرا آزادی ۱۰ اسیر و کشته خود را نپذیرفته و با آن مخالفت کرده است.
در بیانیه حماس آمده است: رژیم اشغالگر صهیونیستی با آزادی ۷ اسیر زن و کودک و دریافت اجساد ۳ اسیر خود در ازای تمدید آتش بس امروز پنجشنبه مخالفت کرده است.
حماس افزود: ما از طریق میانجیگران اعلام کردیم که اجساد ۳ اسیر از همان دسته از اسرایی بودند که در بمباران غزه کشته شدند.
پیش تر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بدون توافق بر سر مبادله اسرا به کار خود پایان داده است.
مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شده بودند که حماس درباره تعداد اسرایی که قرار است آزاد کند تغییراتی ایجاد کرده که مورد پذیرش این رژیم نیست.
به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcauonu.49n6015kk4.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین