تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۹
جالب است ۰
نماینده دموکرات ایالت‌ مینه سوتای آمریکا در جدیدترین موضع‌گیری‌اش اعلام کرد که قصد دارد کمپین انتخاباتی خود علیه جو بایدن را جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 به عنوان نامزد حزب دموکرات به راه بیاندازد.
ورود نامزد جدید حزب دموکرات به انتخابات آمریکا
به گزارش مردم فردا،«دین فیلیپس» نماینده ایالت مینه‌سوتای آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده است که برای انتخابات مجدد در مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۲۰۲۴ نامزد نخواهد شد، چرا که قصد ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را عنوان نامزد حزب دموکرات و رقیب اصلی جو بایدن در این حزب دارد.

به گزارش «نیوزویک» فیلیپس در حال راه اندازی کمپینی علیه انتخاب مجدد جو بایدن است که احتمال پیروزی‌ کمی در انتخابات ۲۰۲۴ دارد. وی در اواخر ماه اکتبر به عنوان یک سیاستمدار ۵۴ ساله ، نامزدی مجدد جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را به دلیل سن بالایش مورد انتقاد قرار داده و عنوان کرد از آنجایی که این موضوع می‌تواند پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری را به چالش بکشد، بهتر است رئیس‌جمهور، «مسئولیت انتخابات» را به نسل جدیدی واگذار کند.

دین فیلیپس در رابطه با تصمیمی که جهت ورود به رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اتخاذ کرده، اینطور گفته است: من قصد ورود به این رقابت‌ را نداشتم. با این حال به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی دموکرات‌ها در انتخابات شکست بخورند و ترامپ دوباره رئیس‌جمهور آمریکا شود.

وی افزود: بایدن فرد خوبی است و من  به شخصه احترام زیادی برای وی قائل هستم. من می دانم که چرا دیگر دموکرات‌ها نمی‌خواهند با وی رقابت کنند و چرا اکنون ما اینجا هستیم. وی در پایان، نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را با راه‌اندازی کمپین انتخاباتی لحظه آخری اعلام کرد.

با وجود آنکه نامزدی فیلیپس برای انتخابات ریاست‌جمهوری مانع از شرکت وی در انتخابات مجدد مجلس نمایندگان برای کسب کرسی ایالت مینه سوتا نمی‌شود، با این حال وی خودش اعلام کرده که از این رقابت ‌ها کناره گیری خواهد کرد. وی با اشاره به جو بایدن و سن بالایش، یکی از بزرگترین مشکل ایالات متحده را در شرایط کنونی، عدم تمایل افرادی مانند او در مناسب قدرت برای واگذار کردن مسئولیت‌های خود به سایرین عنوان کرده است.

در حالی که بیانیه فیلیپس، حاکی از اراده جدی او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکاست، این اقدام وی تنها اندکی پس از مواجه او با واکنش‌های منفی انجام شده است که در نوع خود می‌تواند به شانس‌های وی نزد رای‌دهندگان دموکرات آسیب بزند. او در جریان مواضع اخیر انتقادات صریحی را علیه «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا مطرح کرده است، اگرچه بعدا بابت اظهارات خود علیه هریس عذرخواهی کرد.

او پیشتر در جریان مصاحبه‌ای با آتلانتیک،عنوان کرد به اعتقادش در صورتی که بایدن نتواند دوره ریاست جمهوری خود را ادامه دهد، هریس گزینه چندان مناسبی برای ریاست جمهوری نخواهد بود و انتقادات مطرح شده علیه هریس را نه از جانب خود، بلکه از جانب افرادی عنوان کرد که بهتر از وی هریس را می‌شناسند و به اعتقادشان هریس موقعیت خوبی برای ریاست جمهوری ندارد.

اعلام حضور دین فیلیپس برای نامزدی حزب دموکرات آمریکا در حالی انجام می‌شود که موسسه یاهو نیوز بر اساس نتایج یک نظرسنجی عنوان کرده است، ۵۴ درصد از رای‌دهندگان دموکرات مایلند تا «دموکرات دیگری» به جای بایدن وارد رقابت‌های ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شود.
https://mardomefarda.ir/vdcgu79x.ak9qy4prra.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین