تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۴
جالب است ۰
درپی دستیابی به توافق آتش‌بس موقت برای تبادل اسرا و ورود کمک‌های بشردوستانه و سوخت به نوار غزه، وزارت بهداشت غزه از محدود بودن کمک‌های وارد شده به این باریکه خبر داد.
وزارت بهداشت غزه: سوخت و کمک‌های وارد شده اندک است
به گزارش مردم فردا،منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد: مقدار سوخت وارد شده به نوار غزه به ویژه در شمال این باریکه محدود است.

البرش همچنین گفت: کمک‌های پزشکی وارد شده به نوار غزه نیز محدود است.

وی افزود: اولویت ما وارد کردن داروها و ملزومات پزشکی به ویژه تثبیت کننده‌های استخوان (آتل) است.

در همین راستا، سازمان ملل اعلام کرد که ۶۱ کامیون حامل تجهیزات پزشکی، غذا و آب دیروز شنبه محموله‌های خود را در شمال نوار غزه تخلیه کردند.

طبق این گزارش، از آغاز آتش‌بس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در مجموع ۲۴۸ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد نوار محاصره شده غزه شده‌است و به همین دلیل رژیم اشغالگر توافق آتش‌بس را نقض کرده‌است؛ چراکه طبق توافق صورت گرفته باید روزانه ۲۰۰ کامیون حامل کمک وارد نوار غزه می‌شد و این کمک‌ها به شکل برابر در شمال و جنوب این باریکه تقسیم می‌شد.

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در این باره اعلام کرد: ۱۱ آمبولانس، سه اتوبوس و یک تخت پزشکی به بیمارستان الشفا تحویل داده شده‌است.

اوچا اعلام کرد که این کمک‌های پزشکی برای تکمیل تخلیه و انتقال بیماران و مجروحان به مناطق جنوبی نوار غزه در اختیار بیمارستان الشفا قرار گرفت.

روز گذشته، اداره گذرگاه‌های غزه اعلام کرده بود که کمک‌های وارد شده به نوار غزه پاسخگوی نیازهای ساکنان آن نیست.

بامداد چهارشنبه و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

صبح جمعه و در اولین روز از اجرای آتش‌بس، هزاران نفر از مردم فلسطین که در پی حملات شدید رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه‌های خود در شمال غزه و حضور در جنوب این باریکه شده بودند، بار دیگر به محل زندگی خود بازگشتند.
https://mardomefarda.ir/vdchw6ni.23nz6dftt2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین