تاریخ انتشار :جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۳
جالب است ۰
یک دیپلمات ارشد ارمنستان گفت که این کشور به دنبال خروج از سازمان پیمان امنیت جمعی و بستن پایگاه نظامی روسیه در خاک این کشور نیست.
ارمنستان: به‌ دنبال خروج از سازمان پیمان امنیت جمعی نیستیم
به گزارش مردم فردا،یک دیپلمات ارشد ارمنستان روز پنجشنبه از ادامه عضویت این کشور در سازمان پیمان امنیت جمعی و روابط معمول با روسیه  خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آرکا»، «مناتساکان صفریان» معاون وزارت امور خارجه ارمنستان روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که ارمنستان به دنبال خروج از سازمان پیمان امنیت جمعی نیست.

مقر سازمان پیمان امنیت جمعی مقر در مسکو است و اعضای آن روسیه و ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان هستند.در سال ۲۰۰۲، سازمان پیمان امنیت جمعی در جلسه‌ای در مسکو تصمیم گرفت که سازوکارها و ساختارهای همکاری بین کشورهای عضو معاهده امنیت جمعی را به یک سازمان بین‌المللی منطقه تبدیل کند و به آن وضعیت مناسب بدهد.

این دیپلمات ارشد ارمنستان افزود که ارمنستان به دنبال بستن پایگاه نظامی روسیه در خاک خود نیست.

صفریان در واکنش به سخنان یکی از اعضای دومای روسیه مبنی بر اینکه مقام‌های ارمنستان ممکن است برای بستن پایگاه نظامی روسیه در ارمنستان  به دولت این کشور فشار وارد کنند، گفت: « در حال حاضر، خروج ارمنستان از اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان پیمان امنیت جمعی در دستور کار ما وجود ندارد»

روسیه دارای یک پایگاه نظامی در شهر «گیموری» نزدیک مرز ارمنستان با ترکیه با حدود ۳۰۰۰ نیروی نظامی است. روسیه  ماه نوامبر اعلام کرد که حدود ۲۰۰۰ نیرو را به عنوان بخشی از ماموریت حفظ صلح در این کشور مستقر می‌کند.

معاون وزارت خارجه ارمنستان در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی روابط ایروان و مسکو گفت که روابط بین دو کشور در حالت طبیعی قرار دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcfxcd0.w6dytagiiw.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین