تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۷
جالب است ۰
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از توافق اسرائیل و حماس با میانجیگری قطر که هدف آن تسهیل آزادی اسرا در غزه است، استقبال کرد.
استقبال بایدن از توافق تسهیل آزادی اسرا در غزه
به گزارش مردم فردا،بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد برخی از افرادی که هفته‌ها اسارت را تحمل کردند، به زودی به خانواده‌هایشان ملحق خواهند شد، به‌ویژه اسرایی که حماس در حمله هفتم اکتبر به اراضی اشغالی گرفته بود. 

وی گفت: توافق امروز باید اسرای آمریکایی بیشتری را به خانه بازگرداند و من تا زمانی که همه آن‌ها آزاد نشوند ادامه خواهم داد.

جنبش حماس بامداد چهارشنبه اعلام کرد به توافق آتش‌بس انسانی ۴ روزه با رژیم صهیونیستی و طبق خواسته مقاومت در نوار غزه دست یافته‌است.

طبق این توافق، درگیری‌ها از سوی دو طرف، فعالیت‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در همه مناطق غزه و نیز جابه جایی خودرو‌های زرهی این رژیم در غزه متوقف خواهد شد و صد‌ها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشر دوستانه، درمانی و سوخت بدون استثنا وارد همه مناطق غزه خواهد شد.

بر اساس بیانیه حماس،۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آزاد خواهند شد. کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه خود که سه‌شنبه شب برگزار شد، توافق مبادله اسرای با حماس را که شامل آزادی ۵۰ اسیر صهیونیستی می‌شود را پذیرفته است.
https://mardomefarda.ir/vdcaaanu.49n6u15kk4.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین