تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۳
جالب است ۰
فرانسه ناو هلی‌کوپتربر آبی-خاکی «دیکسمود» را برای آنچه ارائه پشتیبانی بهداشتی و درمانی به مردم غیرنظامی غزه خواند، عازم مصر می‌کند.
فرانسه ناو هلی‌کوپتربر خود را به سوی مصر فرستاد
به گزارش مردم فردا،به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، وزیر دفاع فرانسه حرکت Dixmude را به سوی مصر به‌منظور «ارائه حمایت بهداشتی از مردم غیرنظامی غزه» اعلام کرد.

این ناو هلی‌کوپتربر آبی‌خاکی (PHA) به طور ویژه برای این مأموریتی که بین امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر تصمیم آن گرفته شده بود، سازگار شده است.

سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه در پیامی در ایکس توضیح داد: «Dixmude مجهز به ۲ سالن جراحی، ۴۰ تخت پزشکی، یک اسکنر و یک آزمایشگاه، پذیرای کودکان غزه است که نیاز به مراقبت‌های اضطراری دارند.»

کاخ الیزه اعلام کرد که این ناو باید در روزهای آینده به مصر برسد.

به گفته لکورنو، «دیکسمود» یک ناو بیمارستانی نیست، بلکه یک کشتی جنگی مسلح و مجهز به سیستم‌های رزمی با سربازان است. بااین‌حال، مأموریت آن نظامی نیست، بلکه درمانی است.

تمایز بین یک ناو هلی‌کوپتربر آبی‌خاکی (AHP) و یک بیمارستان شناور از نظر فنی، تاکتیکی و در مقرراتی که آنها مشمول آن هستند، مهم است. یک ناو بیمارستانی دارای وضعیت حقوقی است که توسط کنوانسیون ژنو تعریف شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcawanu.49n6w15kk4.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین