تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۷
جالب است ۰
روز یکشنبه ۱۹ نوامبر در پاریس «راهپیمایی برای صلح» در سکوت برگزار شد.
راهپیمایی سکوت پاریسی‌ها برای صلح
به گزارش مردم فردا،به نقل از یورونیوز، چندین هزار نفر از جمله بازیگران زن «ایزابل آجانی» و «امانوئل به آر» روز یکشنبه در سکوت در پاریس پشت یک بنر سفید بزرگ و بدون هیچ شعاری، برای صلح در غرب آسیا و علیه نفرت، راهپیمایی کردند.

این دو بازیگر زن جلوی این راهپیمایی حضور داشتند و طبق اعلام ستاد فرماندهی پلیس، ۳۶۰۰ نفر از میدان مؤسسه جهان عرب (ایما) به راه افتادند تا به‌صورت نمادین به موزه هنر و تاریخ یهودیت برسند.

در کنار آنها بازیگران زن «ژولی گایه»، «آریان آسکارید»، خواننده «یائل نعیم»، روزنامه‌نگار «لر آدلر»، کارگردان «یامینا بنگیگی» و بازیگر زن «لوبنا آزابال» حضور داشتند.

ریما عبدالمالک، وزیر فرهنگ فرانسه نیز بعدا به تظاهرکنندگان پیوست. برخی از آنها بازوبند سفید به دست داشتند، تا در کنار کسانی که در این جنبش جامعه مدنی حضور داشتند، بایستند.

خانم عبدالمالک گفت: «این راهپیمایی سکوت نیست، راهپیمایی در سکوت است.»

او یادآور شد که این تظاهرات با یک "متن قدرتمند" با اشاره به پلتفرمی که توسط نزدیک به ۶۰۰ هنرمند امضا شده بود، ایجاد شد که خواستار "حمل صدای وحدت" و عدم موضع‌گیری در مناقشه است.

جک لانگ، رئیس ایما نیز گفت: «مردم اینجا هستند تا دلجویی کنند. آنها لزوماً مثل هم فکر نمی‌کنند. من کاملاً از این تظاهرات وحدت حمایت می‌کنم.»

لوبنا آزابال، رئیس گروه "صدای دیگر" گفت: «ما بی‌طرفی مطلق را در پاسخ به سروصدای سلاح‌ها، در برابر هیاهو افراط‌گرایی انتخاب کرده‌ایم.»
https://mardomefarda.ir/vdcjvae8.uqevhzsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین