تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۳
جالب است ۰
وزیر اطلاع‌رسانی ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کرد تا ماه ژانویه تمام پناهجویان افغان فاقد مدارک اقامتی قانونی از این کشور اخراج خواهند شد.
پاکستان: تا دو ماه دیگر تمام مهاجرین غیرقانونی افغان را اخراج می‌کنیم
به گزارش مردم فردا،«جان اچکزی» در یک نشست خبری اعلام کرد دولت موقت این کشور تلاش دارد تا همه پناهجویان افغان فاقد مدارک اقامتی قانونی را تا ماه ژانویه اخراج کند.

اچکزی افزود: دولت موقت پاکستان پس از اخراج همه «مهاجرین غیرقانونی» یک جدول زمانی را نیز برای بازگرداندن مهاجرین باقیمانده اعلام خواهد کرد.

پیش از این نیز مقامات پاکستانی اعلام کرده بودند در مرحله دوم اخراج اتباع افغانستان، پناهجویان ثبت‌شده در آژانس پناهجویان سازمان ملل نیز اخراج خواهند شد.

این در حالی است که براساس گفته‌های آژانس پناهجویان سازمان ملل، پناهجویان ثبت‌شده حق اقامت در پاکستان را دارند و طبق قانون 1946 این کشور و یا سایر قوانین نمی‌توان آن‌ها را بدون دست‌داشتن در فعالیت‌های مجرمانه بازداشت کرد.

وی با ادعای اینکه گروه‌های مخالف مسلح دولت پاکستان در افغانستان مستقر هستند و برای حملات در پاکستان از خاک این کشور استفاده می‌کنند، اظهار داشت: اسلام‌آباد جزئیات محل حضور این تروریست‌ها را با طرف افغانستان در میان گذاشته، اما کابل تاکنون اقدامی دراین‌باره نکرده است.

اچکزی افزود: افغانستان به عنوان یک کشور همسایه، برادر و اسلامی باید به پاکستان پاسخ مثبت داده و تروریست‌های تحت تعقیب را به ما تحویل دهد.

وزیر اطلاع‌رسانی بلوچستان در ادامه گفت: عناصر شرور در افغانستان نقشه‌های شوم کشیده‌اند و مکان‌هایی را هدف قرار می‌دهند تا میان مردم و حکومت فاصله ایجاد کنند. پاکستان هر نوع تروریسم را در سراسر جهان محکوم می‌کند و اگر اقدامی در جهت بی‌اعتبار کردن نهادهای پاکستان صورت گیرد، پاسخ مناسبی به آنها داده خواهد شد.

این در حالی است که هیئت حاکمه افغانستان همواره ادعاهای پاکستان مبنی بر استفاده از خاک افغانستان در حملات آن کشور را رد کرده و تأکید کرده است افغانستان مسئول ناکامی‌های امنیتی پاکستان نیست.
https://mardomefarda.ir/vdcevf8w.jh8zfi9bbj.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین