تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۵
جالب است ۰
رئیس جمهوری اوکراین ۳۷ نهاد و ۱۰۸ فرد مرتبط با روسیه را تحریم کرد و گفت که هدف از این اقدام مبارزه با «تروریسم روسیه» و ربوده شدن کودکان از اوکراین است.
زلنسکی ۳۷ نهاد و ۱۰۸ فرد مرتبط با روسیه را تحریم کرد
به گزارش مردم فردا،به نقل از رویترز، زلنسکی شنبه شب در پیامی ویدیویی اظهار کرد: ما فشار دولتی بر این افراد و نهادها را افزایش می‌دهیم و هر کدام از آنها باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

زلنسکی مشخصا به اقدامات این افراد و نهادها اشاره نکرد. اما طبق فرمانی که صادر کرده است تحریم افراد، ۱۰ سال و تحریم نهادهای غیرانتفاعی از جمله «بنیاد کودکان روسیه» پنج سال طول می‌کشد.

رئیس جمهوری اوکراین گفت که فهرست تحریم‌ها شامل افراد و نهادهایی است که «در ربایش و انتقال کودکان اوکراینی از مناطق اشغالی این کشور» نقش داشتند. به گفته او، افراد تحریمی «به شیوه‌های گوناگون به ترور علیه اوکراین کمک کردند.»

دمیترو تاباچنیک وزیر پیشین آموزش و علوم اوکراین و میکولا آزاروف نخست وزیر پیشین این کشور از جمله افرادی هستند که تحریم شده‌اند.

اوکراین مدعی است که ۲۰ هزار کودک بدون رضایت والدین و اولیای آنها به روسیه یا مناطق تحت کنترل روسیه برده شده‌اند که بر اساس تعریف سازمان ملل از نسل‌کشی، مصداق جرایم جنگی است.

دانشگاه ییل آمریکا نیز پنجشنبه نتایج تحقیقی را منتشر کرد که در آن آمده است بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کودک اوکراینی ۶ تا ۱۷ ساله به ۱۳ مرکز در بلاروس منتقل شده‌اند.

این گزارش توسط گروهی که بودجه خود را از وزارت خارجه آمریکا دریافت می‌کند، نوشته شده و حاکی است که انتقال این کودکان با هماهنگی میان ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو روسای جمهوری روسیه و بلاروس انجام شده است.
https://mardomefarda.ir/vdccmmqi.2bqse8laa2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین