تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۴
جالب است ۰
به‌زودی باید برای پشتیبان‌گیری چت‌های واتساپ در دستگاه‌های اندرویدی، پول پرداخت کنید.
بکاپ چت‌های واتساپ در اندروید، پولی می‌شود
به گزارش مردم فردا،اگر گوشی اندرویدی جدیدی خریداری کنید، راه‌اندازی واتساپ روی دستگاه کار سختی نیست. فقط کافی است وارد حساب‌ کاربری شوید، با انتقال فایل‌های پشتیبان‌گیری‌شده در فضای ابری به دستگاه جدیدتان موافقت کنید و سپس چت‌ها، فایل‌های چندرسانه‌ای و هر چیز دیگری را دانلود کنید.

پشتیبان‌گیری از چت‌های واتساپ در اندروید همواره رایگان بوده است. با این‌حال، در ماه دسامبر سال جاری (آذر و دی)، شرایط تغییر می‌کند. براساس اطلاعیه‌ی گوگل، به‌زودی پشتیبان‌گیری از چت‌ها‌ی واتساپ در حجم مصرف شده‌ی فضای ذخیره‌سازی ابری گوگل محاسبه خواهد شد.

به طور پیش‌فرض کاربران گوگل ۱۵ گیگابایت فضای ابری رایگان در اختیار دارند. این ۱۵ گیگابایت شامل داده‌های جیمیل، گوگل فوتوز و بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌های گوگل بود؛ اما حالا شامل بکاپ چت‌های واتساپ نیز می‌شود. بسته به اینکه چه مدت از واتساپ استفاده کرده‌اید و چقدر محتوا در آن به اشتراک گذاشته‌اید، فایل‌های شما می‌توانند بسیار حجیم باشند.

اگر حجم داده‌های شما بسیار زیاد است، باید یکی از این سه راهکار را انجام دهید: پشتیبان‌گیری ابری را به‌طور کامل غیرفعال کنید، حجم داده‌ها را برای پشتیبان‌گیری کاهش دهید یا هزینه‌ی ارتقای حافظه ذخیره‌ سازی ابری را بپردازید.

برای غیرفعال کردن پشتیبان‌گیری می‌توانید به مسیر Settings > Chats > Chat Backup بروید و تنظیمات پشتیبان‌گیری Google Drive را به Never تغییر دهید؛ اما این کار بدان معنا خواهد بود که اگر گوشی فعلی خود را از دست بدهید، تمام چت‌ها را نیز از دست خواهید داد.

کاهش حجم داده‌ها برای پشتیبان‌گیری، آسان اما زمان‌بر است. شما باید به سراغ چت‌ها و فایل‌هایی بروید که فضای زیادی را اشغال می‌کنند. همچنین اگر محتوایی با حجم بالا وجود داشته باشد که می‌خواهید حتماً از‌ آن پشتیبان‌گیری کنید، شاید مجبور به گرفتن تصمیم دشواری شوید.

درنهایت، افزایش فضای ذخیره‌سازی بیشتر در گوگل آسان است اما رایگان نیست. درحال حاضر برای دریافت ۱۰۰ گیگابایت فضای ابری، باید ماهانه ۱٫۹۹ دلار به گوگل پرداخت کنید.
https://mardomefarda.ir/vdcds50x.yt0ff6a22y.html
منبع : زومیت
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما