تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۴
جالب است ۰
ژاپن امروز یکشنبه در واکنش به تهدیدات چین برای به دست گرفتن تایوان خودمختار رزمایش بلایای طبیعی را در غربی‌ترین جزیره خود برگزار کرد.
ژاپن در واکنش به تهدید شدن تایوان رزمایش برگزار کرد
به گزارش مردم فردا، به نقل از روزنامه استریتس تایمز، نزدیک به ۲۰۰ نفر از مقامات جزیره و نیروهای ارتش ژاپن تحت عنوان نیروهای دفاع از خود (SDF) در رزمایش «یوناگونی» واقع در دوهزار کیلومتری جنوب غربی توکیو شرکت کردند. این مانور می تواند به ساکنین این جزیره کمک کند تا در شرایط اضطراری ناشی از تلاش های چین برای به دست گرفتن تایوان آمادگی داشته باشند.

اما بالگردها و نیروهایی که قرار بود از طریق کشتی ها اعزام شوند و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر راه را طی کرده بودند به دلیل وزش باد شدید نتوانستند در این مانور حضور یابند.

کنیچی ایتکازو فرماندار یوناگونی در آغاز این مانور خطاب به مقامات گفت: ما نمی توانیم زمان مواجهه با یک فاجعه را انتخاب کنیم. باید درباره بدترین چیزی که ممکن است رخ بدهد فکر کنیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

ژاپن مستعد وقوع تسونامی ناشی از زمین لرزه است. تسونامی ساحل شمال شرقی جزیره اصلی هونشو در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۲۰ هزار کشته بر جای گذاشت.

اما کوجی سوگاما مقام مسئول مانور یوناگونی گفت که این جامعه باید برای خطر این درگیری ها آماده باشد.

وی افزود: امروز مانور بلایای طبیعی را برگزار کردیم اما این به مردم اجازه می دهد تا فکر کنند این مانور در شرایط اضطراری تایوان مفید خواهد بود.

یوناگونی تنها ۱۱۰ کیلومتر از تایوان فاصله دارد. در ماه اوت ۲۰۲۲، چین در واکنش به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان وقت آمریکا به تایوان به سمت آب های نزدیک این جزیره چندین موشک پرتاب کرد.

چین ادعا می کند که تایوان تحت قلمرو آن قرار دارد و هیچ وقت دست از استفاده از قدرت خود برای کنترل کردن آن برنداشته است.

نگرانی ها درباره افزایش فعالیت های نظامی چین به همراه جنگ اوکراین و بالا رفتن احتمال حمله پکن به تایوان باعث شد فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن بودجه نظامی این کشور را برای ۵ سال پیش رو دوبرابر کند.

حدود ۱۸۰ نفر از ساکنین یوناگونی به تنها دبیرستان متوسطه دوره اول این جزیره آمدند تا شاهد برگزاری این رزمایش بعد از گذشت چهار سال باشند.

سربازان در کمپ نظامی جزیره مستفر شدند. این کمپ سال ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از برنامه تقویت مقر نظامی این جزیره و فراهم کردن غذا و استحمام تاسیس شد.
https://mardomefarda.ir/vdcfyvd0.w6dyvagiiw.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین