تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
کارشناسان با بررسی کد منبع نسخه‌ی بتای iOS 17.2 متوجه شده‌اند که اپل با تبعیت از قوانین اروپا، برای فعال‌سازی سایدلود در آیفون آماده می‌شود.
خبر بزرگ در انتظار تأیید: اپل با iOS 17.2 سایدلود را به آیفون می‌آورد
به گزارش مردم فردا،از زمان تصویب رسمی قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، اپل از سوی اتحادیه‌ی اروپا تحت فشار بوده است تا سایدلود (بارگیری جانبی) اپلیکیشن‌های آیفون را امکان‌پذیر کند. در حال حاضر کاربران گوشی آیفون برای نصب برنامه باید حتماً از اپ استور استفاده کنند.

وب‌سایت 9to5Mac می‌گوید شواهدی در کد نسخه‌ی بتای iOS 17.2 پیدا کرده است که نشان می‌دهند اپل «واقعاً به سمت فعال‌سازی سایدلود در دستگاه‌های مبتنی‌بر iOS حرکت می‌کند.»

بر اساس بررسی کارشناسان 9to5Mac، کد منبع نسخه‌ی بتای آی‌او‌اس جدید شامل فریم‌ورکی عمومی به نام Managed App Distribution است. در ابتدا تصور می‌شد این API به راهکارهای MDM برای نصب اپلیکیشن‌های سازمانی ارتباط داشته باشد، اما ظاهراً اپل روی قابلیتی مهم‌تر کار می‌کند.

9to5Mac با تجزیه‌و‌تحلیل API موردبحث متوجه شده است که سایر اپلیکیشن‌ها می‌توانند افزونه‌هایی اختصاصی به فرم Managed App Distribution بسازند. بررسی‌های بیشتر نشان داد که این API شامل سیستم ویژه‌ای است که به اپلیکیشن‌های غیراختصاصی اپل اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های دیگر را روی گوشی نصب کنند. به بیانی دیگر، این قابلیت عملاً به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد که فروشگاه اختصاصی بسازند.

API مورد بحث به سیستم دانلود، نصب و حتی به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها ازطریق منابع خارجی مجهز است. این API همچنین می‌تواند بفهمد که اپلیکیشن‌ها با مدلی خاص از آیفون‌های اپل یا نسخه‌ای خاص از سیستم‌عامل iOS سازگارند یا نه. این همان کاری است که اپ استور اپل هم‌اکنون انجام می‌دهد.

9to5Mac می‌گوید در کد Managed App Distribution اشاره‌هایی به قفل منطقه‌ای نیز دیده می‌شود. این یعنی احتمالاً اپل می‌خواهد سایدلود اپلیکیشن‌های آیفون را به کشورهایی خاص محدود کند. چنین قابلیتی برای راهکارهای MDM منطقی نیست، اما برای سایدلود منطقی به نظر می‌رسد. چند ماه پیش افشاگران گفته بودند اپل سایدلود را فقط در اروپا فعال خواهد کرد.

بر اساس قوانین اروپا، اپل تا مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) فرصت دارد که سایدلود را به آیفون اضافه کند. اپل هفته‌ی گذشته گفته بود که «احتمالاً» در راستای درخواست‌ اروپا، سازوکار اپ استور را اصلاح خواهد کرد.

گفته می‌شود که اپل قصد دارد به‌زودی به قانون اروپا اعتراض کند. این شرکت تمام تلاشش را به کار خواهد بست تا جلوی اضافه‌شدن سایدلود به iOS را بگیرد؛ اما احتمالاً این قابلیت در نهایت به آیفون اضافه می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcjome8.uqevtzsffu.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما