تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۱
جالب است ۰
مرکز اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که از ابتدای جنگ تا کنون ۱۲۰ بیمارستان و مرکز درمانی هدف قرار گرفته و ۱۸ بیمارستان از چرخه خدمت خارج شده است.
هدف قرار گرفتن ۱۲۰ مرکز درمانی غزه؛ خارج شدن ۱۸ بیمارستان از خدمت
به گزارش مردم فردا،به نقل از الجزیره، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که حملات هوایی رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ تا کنون ۱۸ بیمارستان نوار غزه را از چرخه خدمت خارج کرده است.
این دفتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ تا کنون ۱۲۰ بیمارستان و مرکز درمانی را هدف قرار داده و بر اثر آن ۱۸ بیمارستان و ۴۰ مرکز درمانی از چرخه خدمت خارج شده‌اند.
رژیم صهیونیستی ظرف سه روز گذشته هشت بیمارستان را هدف حمله مستقیم هوایی قرار داد و طی آن ده‌ها فلسطینی شهید یا زخمی شدند. اطراف دو بیمارستان الشفاء و النصر طی چند ساعت اخیر هدف حملات هوایی رژیم اشغالگر قرار گرفت.
بر اساس این بیانیه، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه، جنایت جنگی محسوب می‌شود.
بیانیه مذکور در حالی صادر شده است که رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ هم در نشست خبری تأکید کرد که بیمارستان‌ها، مراکز ارتباطی و زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه نباید هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گیرد.
وزارت بهداشت غزه هم اعلام کرد: از ابتدای ماه جاری توانستیم ۱۷۲ مجروح و همراهانشان را از طریق گذرگاه زمینی رفح برای مداوا در خارج از کشور خارج کنیم.
https://mardomefarda.ir/vdcjyme8.uqevvzsffu.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین