تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۲
جالب است ۰
در دیدار النصر و الاتفاق از رقابت‌های جام حذفی عربستان، اندرسون تالیسکا موفق شد دروازه حریف را باز کند، ولی به دلیل حضور رونالدو در آفساید که در مسیر توپ حضور داشت و مدافع حریف را به خود مشغول کرده بود، این گل توسط VAR مردود اعلام شد.
توضیح کمیته داوران درباره آفساید جنجالی رونالدو
به گزارش مردم فردا، زمانی که لحظه حضور رونالدو در آفساید توسط اتاق VAR و تصاویر تلویزیونی به نمایش گذاشته شد، رنگ پیراهن‌های دو تیم تغییر کرد و اینگونه تصور می‌شد که پای مدافع آفساید را پر کرده و این فناوری دچار یک اشتباه بزرگ شده است.
اما اکنون کمیته داوران فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرده که هنگام بررسی گل النصر اشتباه یا اختلافی بین داوران رخ نداده است. این کمیته در پاسخ به استعلام روزنامه الشرق الاوسط درباره تصاویر جنجالی این دیدار اعلام کرد: تصاویر تلویزیونی بازی النصر و الاتفاق نشان داد که پس از بازگشت به فناوری کمک ویدئویی و با استفاده از فناوری نیمه خودکار، اختلافی بین رنگ پیراهن بازیکنان الاتفاق و النصر که در این صحنه حاضر بودند، به وجود آمده است.

این کمیته اضافه کرد: برخی این مورد را این گونه تفسیر کردند که با تغییر موقعیت بازیکنان و رنگ لباس‌ها، خطا در استفاده از فناوری نیمه خودکار آفساید رخ داده و این اشتباه باعث شده است که داور تصمیم اشتباهی بگیرد و گل صحیح بازیکن النصر را آفساید اعلام کند.

وی توضیح داد: در واقع این یکی از جدیدترین فناوری‌های کمک داور ویدیویی است و به آن فناوری آفساید نیمه خودکار می‌گویند که در فصل گذشته توسط فدراسیون بین‌المللی فوتبال به تصویب رسید و فدراسیون عربستان یکی از اولین فدراسیون‌های ملی که این فناوری را پیاده سازی کرده و در مسابقات داخلی از آن استفاده می‌کند.
کمیته داوران در ادامه تصریح کرد: قبل از تغییر موقعیت بازیکنان و اینکه تصویر لحظه آفساید روی صفحات تلویزیونی نشان داده شود، یک لحظه اصلی وجود دارد که مدافع با خطوط قرمز و مهاجم با خطوط آبی مشخص می‌شود. با این حال، برخی آن را یک خطای فنی دانستند، در شرایطی که تصمیم گیری آفساید (بدون دخالت انسان) انجام می‌شود.

کمیته داوران در پاسخ به الشرق الاوسط می‌گوید: باید مشخص شود که در استفاده از فناوری در فرایند تغییر کادر و نمایش تصاویر بازیکنان خطایی وجود ندارد. زمانی که بدن مهاجم با بدن مدافع منطقه آفساید را تحت تاثیر قرار می دهد، این تصویر باید برای داور به وضوح نشان داده شود تا او در تصمیم گیری دچار اشتباه نشود و این از جمله مزایایی است که تکنولوژی روز ارائه می‌کند.
این کمیته در پایان توضیح خود را اینگونه بیان کرد: کمیته توضیح می‌دهد که همیشه این فرصت را برای باشگاه‌ها فراهم می‌کند تا با هم ملاقات کنند و به مکالمات اتاق VAR گوش دهند، زیرا این امر باعث توسعه سیستم داوری و آموزش همه کارکنان باشگاه می‌شود و ما دائما با فدراسیون بین المللی برای بهره‌مندی از آخرین فناوری‌های فوتبال در تماس هستیم.
https://mardomefarda.ir/vdcdjo0x.yt0fn6a22y.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما