تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
جالب است ۰
به نقل از مدیکال نیوز، میکروبیوم روده نقش مهمی در سلامت کلی بدن دارد. یک میکروبیوم روده سالم دارای طیف متنوعی از میکروارگانیزم ها است.
مصرف بیشتر میوه و سبزیجات با میکروبیوم های سالم تر روده مرتبط است
به گزارش مردم فردا،مطالعه جدید دانشگاه فناوری گراتس اتریش نشان می‌دهد خوردن میوه‌ها و سبزیجات به تأمین بخشی از این تنوع باکتریایی در روده انسان کمک می‌کند.
یک میکروبیوم سالم روده دارای طیف متنوعی از باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و سایر میکروارگانیزم ها است که نه تنها به دستگاه گوارش کمک می‌کند تا غذا را تجزیه کند، بلکه از سیستم ایمنی و محور روده-مغز نیز حمایت می‌کند.
گاهی اوقات، افراد ممکن است در مورد آنچه که برای داشتن یک میکروبیوم متنوع و سالم روده نیاز دارند، گیج شوند.
مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوردن بیشتر میوه‌ها و سبزیجات راهکاری ساده است.
دکتر «گابریل برگ»، رئیس مؤسسه بیوتکنولوژی زیست محیطی در دانشگاه فناوری گراتس و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «این یافته‌ها ممکن است بر نحوه رشد و / یا بسته بندی میوه‌ها و سبزیجات تازه در آینده تأثیر بگذارد. کشاورزی و باغبانی محرک قوی میکروبیوم محیطی است که بر سلامت انسان و همچنین سلامت سیاره زمین تأثیر می‌گذارد.»
وی در ادامه می‌افزاید: «از نظر من، ما باید در بسیاری از شیوه‌های کشاورزی فعلی خود نظیر اصلاح نژاد فقط برای عملکرد و مقاومت، تولید و کنترل بذر، استفاده از کودها و سموم دفع آفات، ذخیره سازی و فرآوری مواد غذایی تجدید نظر کنیم.»
همچنین دانشمندان دریافتند که خوردن میوه‌ها و سبزیجات بیشتر در دوران نوزادی تأثیر مثبتی بر رشد سیستم ایمنی در سه سال اول زندگی دارد.
به گفته دکتر بابک فیروزی، متخصص گوارش در دانشگاه کالیفرنیا، «در دوران نوزادی، فلور روده به شدت تحت تأثیر مادر است. به نظر می‌رسد میکروبیوم های روده به طور کلی پس از ۲ سالگی نوزاد ته نشین می‌شوند و تغییر قابل توجهی نمی‌کنند. بنابراین، بسیار مهم است که والدین تغذیه سالم را در سنین پایین معرفی کنند تا فرزندشان بتواند میکروبیوم های روده سالم در مادام‌العمر داشته باشد.»
https://mardomefarda.ir/vdcjixe8.uqevozsffu.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما