تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۸
جالب است ۰
در گروه نان و غلات، اقلام "برنج خارجی درجه یک" با ٤,٦ درصد و "شیرینی خشک" با ٢.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "برنج ایرانی درجه یک " با ٣.٢- درصد است.
برنج خارجی گران‌تر و برنج ایرانی ارزان‌تر شد
به گزارش مردم فردا،مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور در مهرماه ١٤٠٢ را اعلام کرد. 
در گروه نان و غلات، اقلام " برنج خارجی درجه یک " با ٤,٦ درصد و " شیرینی خشک " با ٢.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "برنج ایرانی درجه یک " با ٣.٢- است.
در  گروه گوشت قرمز، سفید نیز، اقلام "ماهی قزل آلا" با ٧,٨ درصد و " گوشت گاو یا گوساله " با ٣.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
برنج خارجی گران‌تر و برنج ایرانی ارزان‌تر شد
در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شیر خشک" با ٥,٨ درصد ،" تخم مرغ ماشینی" با ٣.٦ درصد ، و " کره پاستوریزه" با ٣.٠ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "روغن نباتی جامد" با ٢.٥- درصد و " روغن مایع" با ٢.٢- درصد است.
میوه و خشکبار گروه دیگر را در این گزارش تشکیل می‌دهند، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " کشمش پلویی" با ٣,٥ درصد و " مغز گردو " با ٣.٣ درصد همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " پرتقال" با ٢٣.٤- درصد ،" انار" با ١٦.٨- درصد  و " هندوانه " با ١٣.٩- درصد است.
در گروه سبزیجات و حبوبات نیز، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" کدو سبز " با ٧,٦ درصد ،" قارچ" با ٥.٧ درصد و " گوجه فرنگی" با ٤.٣ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "خیار" با ١٢.٩- درصد، "بادمجان" با ٤.٠- درصد و "سیب زمینی" با ٢.٧- درصد است.
در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها نیز، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "چای خارجی بسته‌ای" با ٢,٨ درصد، "سس مایونز" و "سس گوجه فرنگی" با ٢.٢ درصد است.
https://mardomefarda.ir/vdcfvjd0.w6dymagiiw.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین