تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۲
جالب است ۰
کشور سلطان نشین عمان امروز یکشنبه شاهد برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شوراست و رأی دهندگان عمانی از ساعت هشت صبح به وقت محلی با به کارگیری تلفن همراه نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند.
برگزاری انتخابات مجلس شورای عمان
به گزارش مردم فردا،در این انتخابات ۸۴۳ نفر کاندیدا شده‌اند که ۳۲ تن از آنها زن هستند و برای تصدی ۸۶ کرسی پارلمان عمان در ۶۱ شهرستان و۱۱ استان به رقابت می‌پردازند.

بر اساس اعلام وزارت کشور عمان بیش از ۷۵۰ هزار نفر از شهروندان این کشور واجد شرایط شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای عمان هستند.

بیش از ۱۳ هزار و۸۰۰ نفر از شهروندان عمانی ساکن خارج نیز روز یکشنبه هفته گذشته در این انتخابات شرکت کردند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای سلطان‌نشین عمان برای اولین بار است که از طریق اپلیکیشن «أنتخب» (انتخاب می‌کنم) که توسط وزارت کشور عمان راه اندازی شده، برگزار می‌شود.

پیش از این عمانی‌ها یک بار برگزاری انتخابات شوراهای شهر را نیز از طریق تلفن همراه و با اپلیکیشن «أنتخب» تجربه کرده بودند.

مجلس شورای عمان یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین نهادهای این کشور است که اعضای آن هر چهار سال یک‌بار توسط شهروندان عمانی با رای مستقیم انتخاب می‌شوند.

این شورا در سال ۱۹۹۱ میلادی به عنوان جایگزینی برای شواری مشورتی که در سال ۱۹۸۱ تاسیس شده بود، انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۱ میلادی سلطان قابوس، پادشاه فقید این کشور به مجلس شورای عمان صلاحیت‌های قانون‌گذاری و نظارتی بر اساس قوانین و نظام حاکم را اعطا کرد تا صفحه جدیدی در توسعه کشور و مشارکت‌های مردمی باز شود.
https://mardomefarda.ir/vdcgyt9x.ak9qq4prra.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین