تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۴
جالب است ۰
انتظار می‌رود دبیرکل سازمان ملل متحد تا ساعاتی دیگر وارد مصر شود تا تلاش‌های دیپلماتیک خودش را پس آنکه خواستار آتش‌بس انسانی فوری میان رژیم صهیونیستی و حماس شد، پیگیری کند.
گوترش به مصر و گذرگاه رفح می‌رود
به گزارش مردم فردا،به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل، حدود ۳۰۰۰ تن محموله غذایی از روز شنبه در سمت مصری گذرگاه رفح در انتظار گرفتن مجوز ورود به غزه است. روز چهارشنبه، شورای امنیت سازمان ملل در مورد قطعنامه‌ای که خواستار «وقفه‌های بشردوستانه» برای ارسال کمک‌ها بود، به توافق نرسید.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل که چهارشنبه به چین سفر کرده بود، در واکنش به جنایت تازه صهیونیست‌ها و بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه گفت که حملات حماس در هفتم اکتبر موجب نمی‌شود که اقدام رژیم صهیونیستی در مجازات جمعی مردم فلسطین توجیه شود.
دبیرکل سازمان ملل افزود: به دلایل بشردوستانه خواستار آتش‌بس فوری هستم. همچنین من از حماس می‌خواهم که گروگان‌ها را بدون قید و شرط آزاد کند و از اسرائیل هم می‌خواهم که اجازه دهد کمک‌های فوری به دست مردم غزه برسد.
گوترش روز چهارشنبه همچنین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: من خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در خاورمیانه برای کاهش رنج انسانی مزمن و پیچیده هستم. زندگی‌های بسیار زیادی - و سرنوشت کل منطقه - در وضعیت نامطمئن و بحرانی است.
https://mardomefarda.ir/vdchvini.23nzxdftt2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین