تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵
جالب است ۰
رئیس جمهور مصر در اظهاراتی بر مخالفت با کوچاندن فلسطینی‌های غزه به صحرای سینای این کشور تاکید کرد.
سیسی: کوچاندن مردم غزه به سینا را نمی‌پذیریم
به گزارش مردم فردا،به نقل از الجزیره، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در اظهاراتی گفت که نگرانی‌های خود نسبت به اوضاع غزه را به صدراعظم آلمان اعلام کردم.

وی گفت: گذرگاه رفح را نبستیم اما بمباران رژیم صهیونیستی از سمت فلسطین آن را تعطیل کرد. ما کوچاندن مردم فلسطین از سرزمین خود را نمی‌پذیریم. از بین بردن مساله فلسطین مساله‌ای بسیار خطرناک است. آنچه در غزه رخ می‌دهد تلاشی برای کوچاندن و پناهنده کردن مردم فلسطین در مصر است.

وی در یخش دیگری تاکید کرد: "نوار غزه اکنون تحت سیطره اسرائیل است. ما از سال‌ها پیش تاسیس دولت فلسطینی غیرمسلح را تایید کردیم، مساله فلسطین مهم‌ترین مساله است و تاثیر زیادی بر امنیت و ثبات دارد. کوچاندن مردم فلسطین از غزه به مصر، کوچاندن فلسطینی ها از کرانه باختری به سمت اردن را به دنبال خواهد داشت."

رئیس جمهور مصر افزود: اجازه نخواهیم داد که مساله فلسطین از بین برود و آنچه در غزه رخ می‌دهد اقدام علیه حماس نیست بلکه برای کوچاندن ساکنان غزه است. اگر ایده کوچاندن وجود دارد چرا مردم فلسطین را به منطقه النقب (سرزمین های اشغالی) جا به جا نمی‌کنند.

السیسی در ادامه گفت: میلیونی ها مصری آماده تظاهرات علیه ایده کوچاندن فلسطینی ها از نوار غزه هستند. ما از بین بردن مساله فلسطین و کوچاندن مردم غزه به سینا را نمی پذیریم.
https://mardomefarda.ir/vdcfx0d0.w6dyyagiiw.html
منبع : ایرنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین