تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
سخنگوی فراجا اعلام کرد که تعداد مظنونان بازداشت شده پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش به هفت نفر رسید.
بازداشتی‌های پرونده قتل مهرجویی‌ به ۷ نفر رسید
به گزارش مردم فردا،سردار منتظرالمهدی با حضور در صحنه جرم گفت: کارآگاهان در ادامه اقدامات و ارتباطات فنی در سه حوزه اطلاعاتی، آزمایشگاهی و میدانی هفت نفر از مظنونان پرونده را طی عملیات‌های جداگانه تا پاسی از شب گذشته در نقاط مختلف کشور دستگیر کردند.
به گفته او، در این زمینه ابعاد تازه‌ای از فرایند کشف ایجاد شد.کماکان تحقیقات به صورت جدی در حال انجام است. شواهد و قرائن حکایت از ا خبار امیدوارکننده در قطعیت در کشف جرم را دارد.
داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران، ۲۲ مهر در ویلایی در فردیس کرج به همراه همسرش به قتل رسید. مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز ساعت یک بامداد ۲۳ مهر اعلام کرد که علت فوت این کارگردان از سوی پلیس در دست بررسی است و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز گذشته ۲۳ مهر به دنبال انتشار خبر تلخ و ناگوار درگذشت داریوش مهرجویی و همسرش، با برگزاری جلسه فوق‌العاده‌ در محل وزارتخانه با نهادها و دستگاه‌های امنیتی، قضایی و انتظامی و دریافت گزارش‌های کامل، سازمان سینمایی و مرکز حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مسئول پیگیری و گزارش درباره این پرونده کرد.
به دنبال آن، رییس سازمان سینمایی اعلام کرد از همه ظرفیت‌های خود برای پیگیری این واقعه و شناسایی و مجازات عامل یا عوامل این جنایت نابخشودنی استفاده خواهد کرد و تا حصول نتیجه و روشن شدن همه ابعاد ماجرا ذره‌ای دریغ نخواهد کرد.
پیرو این گزارش رئیس جمهور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فقدان این هنرمند برجسته به خانواده ایشان و جامعه هنری کشور، به بخش‌های انتظامی و امنیتی دستور داد تا با جدیت و سرعت مضاعف موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نتایج اقدامات به مردم نیز اطلاع رسانی شود.

رئیس قوه قضاییه نیز امروز دوشنبه (۲۴ مهر) در نشست شورای عالی قوه قضاییه به موضوع قتل یک کارگردان سینما و همسرش نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از همان ابتدای امر، مسئولان قضایی مربوطه به موضوع ورود کرده و من نیز شخصاً پیگیری و تاکید کردم که با بهره‌گیری از همه امکانات، هر چه سریع‌تر قاتل یا قاتلان شناسایی شوند و پرونده آنها با سرعت و دقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود تا خدای‌ناکرده امنیت روانی مردم مورد خدشه قرار نگیرد؛ این قبیل موضوعات چنانچه با سرعت و دقت در رسیدگی همراه باشد موجب تزریق احساس امنیت هر چه بیشتر به مردم و شهروندان می‌گردد و در نقطه مقابل چنانچه در بررسی‌ها و رسیدگی‌ها به این مقولات و موضوعات متناظر، تعلل صورت گیرد، افراد منافق و سودجو شروع به تحریک و انتشار مطالب کذب و القاء ترس و ناامنی می‌کنند.
https://mardomefarda.ir/vdccssqi.2bqs48laa2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین