تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۲
جالب است ۰
دبیرکل کمیته ملی المپیک معتقد است تیم امید در صورت حضور سه بازیکن خود می‌توانست مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو را کسب کند.
انتقاد از یحیی و پرسپولیس در کمیته ملی المپیک
به گزارش مردم فردا،تیم امید ایران در شرایطی با شکست برابر هنگ کنگ در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی از دور رقابت‌ها حذف شد که یاسین سلمانی، محمد عمری و محمدمهدی احمدی اردوی این تیم را ترک کرده بودند تا در بازی پرسپولیس و الدحیل حضور پیدا کنند.
مناف هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک که صبح امروز میهمان برنامه "سلام، صبح بخیر" بود، درباره ناکامی تیم امید در هانگژو گفت: دو شب، تلخ‌ترین شب‌های ما بود و دوستان تا صبح ناراحت بودند و احساس خوبی نداشتند. یکی شب تیم امید بود که تاریخ‌سازی برای هنگ کنگ اتفاق افتاد. پنج رشته نا تاریخ‌سازی کردند و به ما پیام دادند که روی ما بیشتر کار کنید اما در فوتبال این اتفاق برای هنگ کنگ افتاد و علتش هم این است که ساده گرفتیم.
او ادامه داد: ما فکر می‌کردیم چون سه بازی را بردیم و یک مساوی هم برابر عربستان گرفتیم، می‌توانیم بازی بعدی را هم ببریم. عملا کادرمان، ورزشکاران ما را تضعیف کردند. من نمی‌خواهم اینجا دنبال مقصر بگردم ولی یکی از رشته‌هایی که در آن دنبال مدال بودم، فوتبال بود.
هاشمی با اشاره به خروج سه بازیکن از اردو گفت:  اگر از این سد عبور می‌کردیم، جزو چهار تیم بودند و قطعا اگر آن سه ورزشکار ما بودند، یکی از این سه مدال را می‌گرفتیم. این تیم، تیم ملی جمهوری اسلامی ایران بود، تیم امید بود و می‌توانست زیرساخت بزرگسالان را درست کنند. حالا به هر دلیلی در آن پول و درآمد نیست اما شب بسیار تلخی داشتیم.
رئیس کمیته ملی المپیک همچنین با اشاره به نتایج تیم ملی کبدی عنوان کرد: شب تلخ دیگرمان مربوط به کبدی بود. ما از کبدی انتظار دو طلا داشتیم. دختران ما به هر دلیلی نتوانستند به طلا برسند اما پسران‌مان خیلی خوب بازی کردند. من در بازی حضور داشتم و اتفاقا قرار بود مدال طلا را به گردن‌شان بیندازیم اما شش بار داوری تغییر کرد. من به رئیس فدراسیون جهانی کبدی گفتم یا این ورزش را جمع کنید و یا داوری را اصطلاح کنید، چون قانون ندارد. این یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی بود که در بازی‌ها شکل گرفت.
https://mardomefarda.ir/vdcjtve8.uqevtzsffu.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما