تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰
جالب است ۰
سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار نارنجی جداگانه از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان کشور طی امروز و فردا خبر داد و اعلام کرد که طی این دو روز ارتفاع امواج دریای خزر در برخی مناطق به بیش از ۴ متر می‌رسد.
هشدار نارنجی هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان
به گزارش مردم فردا،سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که طی امروز (۱۹ مهر) شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان خواهیم بود و همچنین فردا (۲۰ مهر) نیز بارندگی‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شرق اردبیل و شمال زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رخ خواهد داد. 
بر این اساس، طی امروز و فردا در این استان‌ها بارش باران، رعد و برق و در برخی مناطق بارش تگرگ و وزش باد شدید موقت روی می‌دهد که می‌تواند باعث اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل هوایی و ریلی شود. 
سازمان هواشناسی کشور در این هشدار نارنجی خود مواردی از جمله اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم انجام فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را به شهروندان توصیه کرده است. 
این سازمان با صدور هشدار سطح نارنجی دیگری اعلام کرده است که از عصر امروز تا عصر فردا (۱۹ تا ۲۰ مهرماه) وزش باد با حداکثر سرعت ۳۰ تا ۴۰ نات و افزایش ارتفاع امواج دریای خزر در سواحل حداکثر ۲ تا ۴ متر و دور از سواحل بیش از ۴ متر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.
در این شرایط جوی آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی دور از انتظار نیست.
سازمان هواشناسی همچنین منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، منع تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت‌های احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه کرده است. 
https://mardomefarda.ir/vdcaownu.49n6o15kk4.html
منبع : ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین