تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۰
جالب است ۰
کمیته تحقیقاتی فاجعه آتش‌سوزی در استان نینوای عراق ضمن برکناری شماری از مدیران و مقامات محلی این کشور در پی این حادثه، اعلام کرد به دنبال این آتش‌سوزی 107 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
اعلام نتیجه تحقیقات درباره فاجعه آتش‌سوزی در عراق
به گزارش مردم فردا،رئیس کمیته تحقیقات فاجعه آتش‌سوزی استان نینوای عراق (شمال)، ظهر امروز (یکشنبه)، نتیجه تحقیقات درباره این آتش‌سوزی را اعلام کرد.
در پی آتش‌سوزی سه‌شنبه شب (۲۶ سپتامبر) در یک مراسم عروسی در استان نینوای عراق به علت آتش‌بازی، ده‌ها نفر از شهروندان عراقی جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی مجروح شدند.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، رئیس کمیته تحقیقات اعلام کرد وجود پارچه در داخل سالن باعث تشدید آتش‌سوزی شده و در سالن عروسی درهای خروج اضطراری تعبیه نشده بود.
او اضافه کرد که منشأ آتش‌، آتش‌بازی در سالن عروسی بوده که با مواد اشتعال‌زا تماس برقرار کرده است. از طرف دیگر، کف سالن قابلیت اشتعال داشته است.
طبق این بیانیه، حدود ۶۰۰ نفر هنگام آتش‌سوزی از سالن تخلیه شده‌اند، ۱۰۷ نفر جان باخته‌اند و ۸۲ تن دیگر مجروح شده‌اند. رئیس کمیته تحقیقاتی در پایان اعلام کرد که مالکان سالن عروسی در این حادثه مقصر بوده‌اند.
این کمیته همچنین جان باختگان این فاجعه را شهید اعلام کرد و خواستار برکناری قائم‌مقام، فرماندار این شهرستان، مدیر واحد رد‌ه‌بندی گردشگری نینوی، مدیر مرکز حفاظت، مدیر بخش آتش‌نشانی نینوی و مدیر دفاع مدنی این شهرستان شد.
«کاظم بوهان» مشاور وزیر کشور عراق نیز اعلام کرد این آتش‌سوزی یک حادثه بوده و علت اصلی وقوع آن، آتش‌بازی در سالن عروسی بوده است.
«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق نیز گفت که مالک سالن عروسی توانسته دستگاه ضبط دوربین را از سالن خارج و آن را به اربیل منتقل کند.
به دنبال این حادثه دردناک بسیاری از مقامات کشورهای مختلف به دولت و مردم عراق تسلیت گفتند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه هفته گذشته، در پی کشته و مجروح شدن جمعی از شهروندان عراقی در حادثه آتش سوزی در منطقه الحمدانیه به دولت و مردم کشور دوست و برادر عراق به ویژه خانواده قربانیان تسلیت گفت و آمادگی بخش‌های بهداشت و درمان ایران برای مساعدت به آسیب دیدگان این حادثه را اعلام کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcceoqi.2bqxe8laa2.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین