تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۶
جالب است ۰
بر اساس یادداشتی که روسای جمهوریخواه سه کمیته در کنگره آمریکا نوشته اند، تحقیقات درباره استیضاح «جو بایدن» بر پاسخ به چهار سوال اساسی مربوط به اتهام دخالت وی در معاملات تجاری خارجی خانواده اش متمرکز است.
۴ سوال کلیدی جمهوریخواهان برای استیضاح بایدن
به گزارش مردم فردا،به نقل از «نیویورک پست»، «جیمز کامر»و«جیم جردن» روسای کمیته نظارت و کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و «جیسون اسمیت» از دیگر نمایندگان جمهوریخواه دامنه تحقیقات خود را در خصوص اتهامات بایدن در یک یادداشت ۲۰ صفحه ای مفصل تشریح کردند.
بر اساس این یادداشت، تحقیقات درباره رئیس جمهوری ۸۰ ساله آمریکا به دنبال تعیین موارد زیر است:
یکم، آیا جو بایدن، به عنوان معاون رئیس جمهور و یا رئیس جمهور، به واسطه پول یا چیزهای ارزشمندی که از فعالیت تجاری خارجی به خود و یا خانواده اش رسیده، تغییری در سیاست های دولت ایجاد کرده است؟
دوم، آیا جو بایدن، به عنوان معاون رئیس جمهور ویا رئیس جمهور، در ازای پرداخت پول به خود و خانواده اش، از جایگاه خود سوء استفاده کرده است؟
سوم، آیا جو بایدن به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور ویا رئیس‌جمهور، آگاهانه برای ثروتمند کردن خود یا خانواده‌اش، از اعتماد افکار عمومی سوء استفاده کرده است؟
چهارم، آیا جو بایدن از قدرت خود به‌عنوان رئیس‌جمهور برای ممانعت از تحقیقات (از جمله تحقیقات کنگره) یا پیگرد قانونی فرزندش هانتر بایدن سوء استفاده کرده است؟
در این یادداشت آمده است: "هیچ مهلت اضافه ای برای نتیجه گیری درباره این تحقیق وجود ندارد. کمیته ها یه دنبال حقایق هستند و زمان لازم را صرف خواهند کرد برای اینکه مشخص شود موارد یادشده درباره استیضاح برای بررسی به مجلس نمایندگان ارجاع شود یا خیر."
طبق این یادداشت، تاکنون، سه کمیته مجلس نمایندگان شواهدی را کشف کرده اند که نشان می دهد خانواده بایدن و همکاران تجاری آنها بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ ،بیش از ۲۴ میلیون دلار از شرکت ها و اتباع خارجی در اوکراین، روسیه، قزاقستان، رومانی و چین پول دریافت کرده اند.
روسای کمیته های یادشده در کنگره با متهم کردن رئیس‌جمهور آمریکا به دست داشتن در معاملات خارجی خانواده‌اش می‌نویسند: «این پول از منابع خارجی و از طریق زنجیره‌ای بسیار پیچیده از معاملات به اعضای خانواده بایدن منتقل شده و برخی معاملات زمانی صورت گرفته که او به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت می کرد، تلاش برای جلوگیری از تحقیقات در مورد جرایم مالیاتی ادعایی هانتر بایدن (پسر بایدن) نیز از جمله اتهامات رئیس جمهور کنونی آمریکا است.
در این یادداشت آمده است: «تحقیقات درباره استیضاح بر این موضوع متمرکز خواهد شد که آیا رئیس‌جمهور در زمان معاونت و ریاست‌جمهوری خود در فساد، رشوه و رانت نفوذ داشته یا خیر؟ تحقیقات استیضاح به طور همزمان بررسی خواهد کرد که آیا اقداماتی از سوی دولت بایدن برای ممانعت از پاسخگویی برای همان فساد احتمالی، رشوه و نفوذ انجام شده یا خیر.»
روسای کمیته های یاد شده همچنین می‌گویند که نه تنها به سوابق و اسناد بانکی مربوط به رئیس‌جمهور، بلکه به افراد و نهادهای نزدیک به او در طول دوره زمانی مربوطه، از جمله اعضای خانواده‌اش و مسئولان دفاتر مشترک بایدن با اوباما و هریس نیز دسترسی خواهند داشت.
https://mardomefarda.ir/vdcjohe8.uqeyvzsffu.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین