تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۸
جالب است ۰
کاروان ایران‌ به مدال های روز پنجم حسابی دل بسته و امیدوار است مدال های طلا یکی پس از دیگری صید شود. یک طلا، ۵ نقره و ۹ برنز تا پایان روز چهارم از آنجایی‌‌ نتیجه چندان امیدوار کننده ای برای کاروان ایران نبوده که در جدول مدال ها حرف اول را تعداد طلاهای هر کشور می زند.
لحظه به لحظه از هانگژو
به گزارش مردم فردا،ایران‌ که تا قبل از مسابقات امروز فقط یک مدال طلا توسط تیم ملی والیبال کسب کرده بود، امروز امیدهای بزرگی برای افزایش چشمگیر تعداد مدال های طلا و صعود چند پله ای در جدول مدال ها دارد. 
ووشو با ۵ فینالیست در صدر این فهرست امیدبخش قرار گرفته است. تیم‌ملی تکواندو و شمشیربازی هم از دیگر امیدهای کسب مدال در روز‌ پنجم خواهند بود.
در ادامه با اخبار لحظه به لحظه از بازی های آسیایی همراه ما باشید:
*تیراندازى
٤:٥٠: آغاز رقابت امیر جوهری‌خو، جواد فروغی و سجاد پورحسینی در مسابقات تیراندازی تپانچه ۱۰ متر مردان.

*تکواندو
٤:٥٢: مسابقات تکواندو امروز در هانگژو به پایان مى رسد، اما خبرى از حل مشکل سیستم امتیازدهى نیست. 
٤:٥٤: آناهیتا توکلی نماینده وزن مثبت 67 کیلو گرم بانوان برابر آلن کریستی فیلیپینی مقتدرانه پیروز شد. در این وزن که 11 تکواندو کار حضور دارند نماینده کشورمان یک سر و گردن بلند تر از حریف بود با ضربات متعدد سه امتیازی 9بر2 نتیجه را به نفع خود در راند اول تمام کرد
اما در راند دوم حریف فیلیپینی به تاکتیک ضربات از دور و خطا روی آورد که 2بر0 جلو افتاد اما توکلی با زدن دو ضربه سه امتیازی به حریف در نهایت 7بر2 برنده این راند شد تا در نهایت پیروز هر دو رانده شده و در ادامه برای مسجل شدن برنزش به مصاف اوسی پو وا ازبکستانی برود.


٥:١٣: آرین سلیمی نماینده وزن مثبت 80 کیلوگرم مردان در مبارزات این وزن که 15 تکواندو کار حضور دارند در راند اول 19 بر7 حریف را برد و در راند دوم نیز در حالی که مسلط بر مبارزه بود با ضربات سهمگین خود در نهایت حریف را وادار به تسلیم شدن کرد تا داور مسابقه خیلی زود دست خود را به عنوان برنده بودن تکواندو کار ایرانی بالا ببرد.

٥:١٥: سلیمى در دور بعدى به مصاف برنده بازی اردن و نپال مى رود.
٦:٣٠: آناهیتا توکلى که برای رسیدن به این مرحله حریف فیلیپینی خود را شکست داده بود برای مسجل شدن مدال برنزش باید از سد حریف قدرتمند ازبکستانی خود اوسی پوا می گذشت اما به رغم اجرای یک مسابقه نفس گیر از پس حریف قدرتمند ازبکی خود بر نیامد تا در نهایت با قبول شکست در دو راند از سه راند از دور رقابت ها حذف شود.
٦:٥٣: آرین سلیمى با شکست حریف اردنى خود به نیمه نهایى بازى هاى آسیایى در وزن ٨٠+ کیلوگرم رشته تکواندو رسید.

*شمشیربازى
٥:٠٧: تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر هنگ کنگ با پیروزی 45 بر  31 مقابل تایلند به جمع 8 تیم برتر بازی های آسیایی راه یافت. در یک چهارم نهایی این رقابت ها ایران باید با هنگ کنگ رو به رو شود.

۶:۲۶: تیم ملی شمشیربازی سابر ایران متشکل از محمد رهبری، علی پاکدامن، فرزاد باهر ارسباران و محمد فتوحی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بازی های آسیایی هانگژو با نتیجه ۴۵ بر ۳۹ برابر هنگ کنگ به برتری رسید تا ضمن صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کند. چین حریف نیمه نهایی ایران خواهد بود.
٧:٣٣: تیم ملی شمشیربازی به مدال برنز قناعت کرد. شاگردان امین قربانی بعد از شکست هنگ کنگ در بخش تیمى مسابقات شمشیربازى، در نیمه نهایى مقابل چین میزبان قرار گرفتند و در نهایت این مبارزه ۴۵ بر  ۴۱ تمام شد.

*ووشو
٥:٠٨: در فینال وزن 52- کیلوگرم بانوان، الهه منصوریان ملی‌پوش کشورمان به مصاف «یائه یائو لی» دارنده طلای دوره قبلی بازی‌ها از چین رفت و با شکست مقابل نماینده کشور میزبان، به مدال نقره بسنده کرد.
٥:٠٩: بدین ترتیب منصوریان که صاحب عنوان قهرمانی جهان است، سومین مدال ووشوی ایران در این بازی‌ها را کسب کرد.

٥:٥٧: شهربانو منصوریان مدال برنز خود در وزن ٦٠ کیلوگرم را دریافت کرد.
٥:٥٩: الهه منصوریان روى سکوى نایب قهرمانى هم اشک می ریخت.

 


٦:٣٤: فورى؛ افشین سلیمی در فینال منهای ۶۵ کیلوگرم بازی‌های آسیایی با ناک‌اوت حریف اندونزیایی به مقام قهرمانی دست یافت.
٦:٣٥: این دومین مدال طلاى کاروان ایران بعد از قهرمانى تیم ملى والیبال بود

٦:٥٥: شکست تلخ محسن محمد سیفی، سرگروه تیم ملی ساندای مردان ایران. 
٦:٥٨: در فینال وزن منهای ۷۰ کیلوگرم بازی‌های آسیایی هانگژو محسن محمدسیفى دارنده سه طلاى بازى هاى آسیایى مقابل حریف چینی شکست خورد و به نقره رسید.

۷:۱۴: افشین سلیمی مدال طلای خود را دریافت کرد تا برای دومین بار سرود ایران‌ در هانگژو نواخته شود.

٧:٢١: فورى؛ سومین طلاى ایران بازهم به نام ووشو.
٧:٢٢: یوسف صبری که طلای مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، در فینال وزن 75- کیلوگرم به مصاف «فی لونگ کای» از ماکائو رفت و با شکست این حریف صاحب مدال طلا شد. یوسف صبرى در همان دقایق اولیه مسابقه توانست رقیبش را شکست دهد و کار‌‌ را تمام کند. 
٧:٢٥: بدین ترتیب از ٥ فینال امروز ایران دو طلا و سه نقره را از آن خود کرد.

* شنا
۶:۰۱: مهرشاد افقری نماینده شنای ایران در بخش ۵۰ متر پروانه با ثبت زمان   24:67 ششم شد. افقری در خط ۲ گروه خود با رقبایی از کشورهای آسیایی قطر، قزاقستان، ژاپن،کره جنوبی، تایلند،اردن،و هنگ کنگ همگروه بود. ملی پوش کشورمان  در کورس رقابت با شناگران قدرتمند آسیایی که عنواندار جهان و المپیک هستند اگرچه استارت خوبی در آب زد اما نهایتا نتوانست بجز ششمی عنوان بالاتری کسب کند. نماینده قزاقستان با زمان 23:65 در این گروه اول شد.

*تنیس روی میز
 شیما صفایی تنها نماینده دختر تنیس روی ایران در بازی های آسیایی امروز پنجشنبه برای برگزاری نخستین دیدار خود در بازی های آسیایی به مصاف «هایاتا» از ژاپن رفت. در پایان این دیدار که از مرحله یک شانزدهم نهایی برگزار شد، صفایی با نتیجه ٤ به صفر شکست خورد ‌و از دور رقابت ها کنار رفت. صفایی چهار گیم این دیدار را با نتایج ١١ به یک، ١١ به ٤ و ١١ به ٦ و ١١ به ٣کرد. 
عصر امروز نیز نوشاد عالمیان در مرحله یک شانزدهم‌ به مصاف «علی نور» از عربستان می رود و امیرحسین هدایی با «آیساک کوئنک» از سنگاپور رقابت خواهد داشت.
 تا ساعاتی دیگر تیم دوبل ایران با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان به مصاف تیم‌دوبل تایلند می رود.
مسابقات تنیس روى بازى هاى آسیایى با برگزاری رقابت های دوبل پیگیری شد. در این مرحله از رقابت ها ترکیب نوشاد و نیما عالمیان امروز و پس از استراحت در جدول ٦٤ نفره، به مصاف تیم دوبل تایلند رفت و با نتیجه ٣ بر صفر پیروز شد و به مرحله یک هشتم صعود کرد.
 گیم نخست این دیدار با برتری ١١ بر ٨ برادران عالمیان به پایان رسید، آنها در گیم دوم هم ١٤ بر ١٢ پیروز شدند و گیم سوم را هم با برتری ١٢ بر ١٠ خود تمام کردند.
https://mardomefarda.ir/vdcft1d0.w6dxxagiiw.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما