تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۲
جالب است ۰
رئیس آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا از جمهوری آذربایجان خواست آتش‌بس را حفظ کرده و گام‌های مشخصی برای حفاظت از حقوق غیرنظامیان در قره‌باغ کوهستانی بردارد.
درخواست واشنگتن از باکو برای حفاظت از غیرنظامیان قره‌باغ
به گزارش مردم فردا،«سامانتا پاور» رئیس آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا که به ایروان سفر کرده، از جمهوری آذربایجان خواست آتش‌بس را حفظ کرده و گام‌های مشخصی برای حفاظت از حقوق غیرنظامیان در قره‌باغ کوهستانی بردارد.

پاور که پیش از این نامه حمایت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را به «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان داده بود، گفت که استفاده از زور توسط جمهوری آذربایجان غیرقابل قبول است و واشنگتن به دنبال پاسخ مناسب است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او از «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان خواست تا به وعده خود مبنی بر حفاظت از حقوق قومیت ارمنی در قره‌باغ، بازگشایی کامل گذرگاه لاچین که این منطقه را به ارمنستان متصل می‌کند، عمل نماید و اجازه ارسال کمک و هیأت نظارتی بین‌المللی را بدهد.

این مقام آمریکایی سپس طی بازدید از روستای کورنیدزور در مرز جمهوری آذربایجان گفت: «این کاملاً حیاتی است که ناظران مستقل و همچنین سازمان‌های بشردوستانه به مردم قره‌باغ کوهستانی که هنوز نیازهای شدیدی دارند، دسترسی داشته باشند».

طبق این گزارش، پاور همچنین از کمک اضطراری ۱۱.۵ میلیون دلاری آمریکا به منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است نیروهای جمهوری آذربایجان در قره‌باغ علیه غیرنظامیان مرتکب جنایت جنگی شده‌اند، توضیح داد: «ما گزارش‌های بسیار نگران‌کننده‌ای از خشونت علیه غیرنظامیان شنیده‌ایم».

به نوشته رویترز، پاور همچنین افزود: «در عین حال با توجه به هرج و مرج در اینجا و ضربات روحی، جمع‌آوری اظهارات از میان افرادی که با آن (جنایات جنگی) روبه‌رو شده‌اند چیزی است که تازه شروع شده است».
https://mardomefarda.ir/vdcd9j0x.yt0zj6a22y.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین